TelNet - Internet Serwis Komputerowy

Swiatlowody Promocja sąsiedzka na internet Promocja Nocne ssanie 4x szybszy internet Konkurencyjne ceny internetu Szybki dojazd do klienta internetu
Panel Klienta

Regulamin

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH

DZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.  Regulamin określa zakres i warunki świadczenia Usług przez Dostawcę Usług.

2.  Dostawca  Usług  może  wprowadzić  dodatkowe  szczegółowe  regulaminy  dla  Usług

uregulowanych  w  Regulaminie,  w  szczególności  związane  z  akcjami  promocyjnymi,  jak

również odrębne regulaminy dla usług nieuregulowanych w Regulaminie.

3.  Postanowienia  Umowy  Abonenckiej,  Cennika,  jak  również  odrębnych  regulaminów,

odmienne  od  postanowień  zawartych  w  Regulaminie,  znajdują  pierwszeństwo  przed

postanowieniami Regulaminu.

4.  Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:

Abonent strona Umowy Abonenckiej zawartej z Dostawcą Usług;

Aktywacjaczynności  podejmowane  przez  Dostawcę  Usług,  w  wyniku  których  następuje

uruchomienie świadczenia Usług na rzecz Abonenta,

podlegające opłacie zgodnie z Cennikiem;

Cennikwykaz  opłat  za  świadczenie  Usług  oraz  innych  usług  świadczonych  przez

Dostawcę Usług wraz z opisem zasad ich naliczania;

Dostawca  Usług przedsiębiorca  telekomunikacyjny,  będący  stroną  Umowy  Abonenckiej

zawartej z Dostawcą Usług

Instalacjaczynności  techniczne  podejmowane  przez  Dostawcę  Usług,  w  celu  wykonania

Zakończenia  Sieci  lub  montażu  Sprzętu  w  Lokalu  i

aktywacji Usługi.

Konsument Abonent  lub  Zamawiający  będący osobą  fizyczną,  dokonujący  czynności

prawnej  niezwiązanej bezpośrednio  z  jego

działalnością gospodarczą lub zawodową;

Lokalbudynek  lub  lokal  mieszkalny  lub  użytkowy  wskazany  w  Umowie  Abonenckiej

jako miejsce świadczenia Usługi/zakończenia Sieci;

Okres  Rozliczeniowy okres,  za  który  dokonywane  są  rozliczenia  należności  z  tytułu

świadczenia  Usług,  liczony  w  pełnych  miesiącach,

rozpoczynający i kończący się w dniach wskazanych

przez  Dostawcę  usług  na  rachunku/fakturze.  O  ile

Umowa  Abonencka  nie  stanowi  inaczej,  Okres

Rozliczeniowy wynosi 1 miesiąc; 

Opłata  Abonamentowa wskazana  w  Umowie  Abonenckiej  opłata  przysługująca

Dostawcy Usług wobec Abonenta, naliczana z tytułu

świadczenia Usługi za każdy Okres Rozliczeniowy;

Regulamin niniejszy regulamin;

Sieć sieć  telekomunikacyjna  wykorzystywana  przez  Dostawcę  Usług  do  świadczenia

Usług;

Sprzęturządzenie  techniczne  (w  szczególności  modem,  router.  antena,  urządzenie  CPE,

dekoder)  oraz  Zakończenie  Sieci,  niezbędne  do

korzystania z Usług.

Strona WWW Strona internetowa zamieszczona pod adresem www.telnet.r-ce.pl ;

Umowa  Abonencka umowa  o  świadczenie  Usług,  zawarta  pomiędzy  Dostawcą  Usług  a

Abonentem;

Urządzenie  końcoweurządzenie  będące  własnością  Abonenta, służące  do  odbioru

sygnału  dostarczanego  przez  Dostawcę  Usług,  np.

odbiornik  telewizyjny,  radiowy,  aparat  telefoniczny,

komputer;

Usługi świadczone  przez  Dostawcę  Usług  Usługi  Internetowe,  Usługi  Telefoniczne  lub

Usługi  Telewizji  oraz  związane  z  nimi  usługi

dodatkowe;

Usługi  Internetowezapewnienie  transmisji  danych,  w  tym  dostępu  do  Internetu  za

pośrednictwem  Sieci,  świadczone  w  stacjonarnej  lub

ruchomej publicznej sieci telefonicznej;

Usługa  Internetu  Stacjonarnego Usługa  Internetowa  świadczona  w  stacjonarnej

publicznej sieci telefonicznej;

Usługa  Internetu  Mobilnego Usługa  Internetowa  świadczona  w  ruchomej  publicznej

sieci telefonicznej;

Usługi  Telefoniczneusługi  inicjowania  i  odbierania połączeń  głosowych  za  pomocą

Sieci.

Usługi  Telewizyjne usługi  telewizji  kablowej  polegające  na  dostarczaniu  programów

telewizyjnych  i  radiowych  w  drodze  transmisji

sygnału analogowego lub cyfrowego;

Zakończenie  Sieci część  Sieci  umiejscowiona  w  Lokalu  zakończona  gniazdem

abonenckim, umożliwiająca  podłączenie  do  Sieci

Sprzętu  i  Urządzeń  Końcowych  oraz  korzystanie  z

Usług; 

Ustawa ustawa  z  dnia  16  lipca  2004  r.  –  Prawo  telekomunikacyjne  (Dz.  U.  Nr  171  poz.

1800 ze zm.);

Zamawiający podmiot  ubiegający  się  o  zawarcie  Umowy  Abonenckiej  z  Dostawcą

Usług.

DZIAŁ II

UMOWA ABONENCKA

1.  Zawarcie  Umowy  Abonenckiej  następuje  w  oparciu  o  wniosek złożony  przez  Zamawiającego

u  Dostawcy  Usług  ustnie,  na  piśmie,  telefonicznie,  za  pośrednictwem  poczty  elektronicznej

albo za pomocą formularza umieszczonego na Stronie WWW.

2.  Umowa Abonencka może zostać zawarta:

1.  na piśmie w siedzibie Dostawcy Usług,

2.  na  piśmie  poza  siedzibą  Dostawcy  Usług,  z  upoważnionym  przedstawicielem  Dostawcy

Usług,

3.  w formie elektronicznej za pomocą formularza udostępnionego przesłanego na adres e-mail.

3.  Umowa Abonencka zawierana jest na czas określony lub nieokreślony.

4.  Dostawca  Usług  może  żądać  przy  zawarciu  Umowy  Abonenckiej  następujących  danych  i

dokumentów:

1.  w  przypadku  osoby  fizycznej: nazwisko  i  imiona,  imiona  rodziców,  miejsce  i  data  urodzenia,

adres  miejsca  zamieszkania  i  adres  korespondencyjny,  jeżeli  jest  on  inny  niż  adres  miejsca

zamieszkania;  numer  ewidencyjny  PESEL  -  w  przypadku  obywatela  Rzeczypospolitej

Polskiej,  nazwy,  serii  i  numeru  dokumentu  (ów)  potwierdzających  tożsamość,  a  w  przypadku

cudzoziemca,  który  nie  jest  obywatelem  państwa  członkowskiego  Unii  Europejskiej  albo

Konfederacji Szwajcarskiej - numeru paszportu lub karty pobytu,

2.  w  przypadku  osoby  prawnej  lub  innej  jednostki  organizacyjnej  nie  posiadającej  osobowości

prawnej: nazwy,  adresu/adresu  do  korespondencji,  numeru  NIP,  numeru  REGON  na

podstawie okazanego wpisu do KRS lub Ewidencji Działalności Gospodarczej.

5.  Dostawca  Usług  uzależnia  zawarcie  Umowy  Abonenckiej  od  istnienia  warunków

technicznych niezbędnych do świadczenia Usług na rzecz Zamawiającego.

6.  Dostawca Usług może uzależnić zawarcie Umowy Abonenckiej od:

1.  dostarczenia  przez  Zamawiającego  dokumentów  potwierdzających  możliwość  wykonania

zobowiązań wobec Dostawcy Usług wynikających z Umowy Abonenckiej,

2.  pozytywnej  oceny  wiarygodności  płatniczej  Abonenta,  wynikającej  z  danych  będących  w

posiadaniu Dostawcy Usług lub udostępnionych mu przez biuro informacji gospodarczej.

7.  Dostawca  Usług  może  odmówić  zawarcia  Umowy  Abonenckiej  lub  zawrzeć  tę  umowę  na

warunkach  mniej  korzystnych  dla  Abonenta  w  wyniku  negatywnej  oceny  wiarygodności

płatniczej  dokonanej  na  podstawie  informacji  udostępnionych  przez  biuro  informacji

gospodarczej,  w  szczególności  poprzez  żądanie  zabezpieczenia  wierzytelności  wynikających

z Umowy Abonenckiej.

8.  Dostawca  Usług  może  odmówić  zawarcia  Umowy  Abonenckiej,  jeżeli  zamawiający  Usługę

nie posiada tytułu prawnego do Lokalu.

9.  Umowę Abonencką zawiera Dostawca Usług lub osoba przez niego upoważniona.

10.  W  przypadku  Umowy  Abonenckiej  zawartej  na  odległość  lub  poza  lokalem  przedsiębiorstwa

Dostawcy  Usług,  Konsument  może  w  terminie  14  dni  odstąpić  od  niej  bez  podawania

przyczyny  i  bez  ponoszenia  kosztów,  z  wyjątkiem  kosztów  określonych

poniżej. Oświadczenie  można  złożyć  w  szczególności  na  formularzu,  którego  wzór  stanowi

Załącznik  nr  2  do  ustawy  z  dnia  30  maja  2014  r.o  prawach  konsumenta  (Dz.U.2014.827)  lub

Załącznik nr 1 do Umowy Abonenckiej.

11.   Do  zachowania  terminu  odstąpienia  od  Umowy  Abonenckiej  wystarczy  wysłanie

oświadczenia  przed  jego  upływem. Dostawca  Usług  nie  zapewnia  możliwości  złożenia

oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Abonenckiej drogą elektroniczną.

12.  W  przypadku  odstąpienia  przez  Konsumenta  od  Umowy  Abonenckiej  zawartej  na  odległość

lub  poza  lokalem  przedsiębiorstwa  umowę  tę  uważa  się za  niezawartą. Jeżeli  Konsument

złożył  oświadczenie  o  odstąpieniu  od  Umowy  Abonenckiej  zanim  Dostawca  Usług  przyjął

jego ofertę, oferta przestaje wiązać. 

13.  Dostawca  Usług  ma  obowiązek  niezwłocznie,  nie  później  niż  w  terminie  14  dni  od  dnia

otrzymania  oświadczenia  Konsumenta  o  odstąpieniu  od  Umowy  Abonenckiej,  zwrócić

Konsumentowi  wszystkie  dokonane  przez  niego  płatności,  w  tym  poniesione  przez

Konsumenta  koszty  dostarczenia  Sprzętu.  Dostawca  Usług  dokonuje  zwrotu  płatności  przy

użyciu  takiego  samego  sposobu  zapłaty,  jakiego  użył  Konsument,  chyba  że  Konsument

wyraźnie  zgodził  się  na  inny  sposób  zwrotu,  który  nie  wiąże  się  dla  niego  z żadnymi

kosztami. 

14.  Konsument  ma  obowiązek  zwrócić  Dostawcy  Usług  dostarczony  przez  niego  Sprzęt  lub

przekazać  go  osobie  upoważnionej  przez  Dostawcę  Usług  do  odbioru  niezwłocznie,  jednak

nie  później  niż  14  dni  od  dnia,  w  którym  odstąpił  od  umowy,  chyba  że  Dostawca  Usług

zaproponował,  że  sam  odbierze  rzecz.  Do  zachowania  terminu  wystarczy  odesłanie  rzeczy

przed  jego  upływem  na  adres  siedziby  Dostawcy  Usług. Konsument  ponosi  bezpośrednie

koszty  zwrotu  Sprzętu  Dostawcy  Usług,  takie  jak  koszt  odesłania  pocztą  według

standardowych opłat operatora pocztowego lub koszt przesyłki kurierskiej.

15.   Jeżeli  Konsument  wykonuje  prawo  odstąpienia  od  Umowy  Abonenckiej  po  zgłoszeniu

żądania  rozpoczęcia  wykonywania  Usługi  przed  upływem  terminu  do  odstąpienia  od  Umowy

Abonenckiej,  ma  obowiązek  zapłaty  za świadczenia  spełnione  do  chwili  odstąpienia  od

umowy.

16.   Kwotę  zapłaty,  o  której  mowa  w  pkt  15,  oblicza  się  proporcjonalnie  do  zakresu  spełnionego

świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionych w Umowie Abonenckiej opłat.

17.  Konsument nie ponosi kosztów:

1) świadczenia  Usług,  w  całości  lub w  części,  za  czas  do  odstąpienia  od  umowy,

jeżeli:

a) Dostawca  Usług  nie  poinformował  Konsumenta  o  prawie  odstąpienia  od  umowy  i

skutkach jego wykonania lub

b) Konsument nie żądał spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia

od Umowy Abonenckiej.

18.  Prawo  odstąpienia  od  Umowy  Abonenckiej  zawartej  poza  lokalem  przedsiębiorstwa  lub  na

odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:

1.  jeżeli  Dostawca  Usług  wykonał  w  pełni  usługę  za  wyraźną  zgodą  Konsumenta,  który  został

poinformowany  przed  rozpoczęciem  świadczenia,  że  po  spełnieniu  świadczenia  przez

Dostawcę Usług utraci prawo odstąpienia od umowy;

2.   w  której  Konsument  wyraźnie  żądał,  aby  Dostawca  Usług  do  niego  przyjechał  w  celu

dokonania  pilnej  naprawy  lub  konserwacji;  jeżeli  Dostawca  Usług  świadczy  dodatkowo  inne

usługi  niż  te,  których  wykonania  Konsument  żądał,  lub  dostarcza  rzeczy  inne  niż  części

zamienne  niezbędne  do  wykonania  naprawy  lub  konserwacji,  prawo  odstąpienia  od  Umowy

Abonenckiej przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

3.   w  której  przedmiotem  świadczenia  są  nagrania  dźwiękowe  lub  wizualne  albo  programy

komputerowe  dostarczane  w  zapieczętowanym  opakowaniu,  jeżeli  opakowanie  zostało

otwarte po dostarczeniu;

4.    o  dostarczanie  treści  cyfrowych,  które  nie  są  zapisane  na  nośniku  materialnym,  jeżeli

spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu

do  odstąpienia  od  umowy  i  po  poinformowaniu  go  przez  Dostawcę  Usług  o  utracie  prawa

odstąpienia od umowy.

19.  Abonent  może  składać  zamówienia  na  pakiety  taryfowe oraz  dodatkowe  opcje  usługi  na

piśmie  w  siedzibie  Dostawcy  Usług  lub  za  pośrednictwem  formularza  znajdującego  się  na

Stronie  WWW.  W  przypadku  cyfrowej  Usługi  Telewizyjnej  Dostawca  Usług  może  zapewnić

Abonentowi  możliwość  składania  zamówień  mogą  być  składane  za  pośrednictwem  menu

dekodera telewizyjnego, przy użyciu numeru PIN przyznanego Abonentowi.

20.  W  przypadku  Usługi  Internetu  mobilnego  Abonent  może  złożyć  zamówienie  na  zakup

dodatkowego  pakietu  transmisji  danych  za  pośrednictwem  strony  WWW,  telefonicznie  lub

osobiście. Pakiet ulega aktywacji po dokonaniu przedpłaty.

21.  Abonent może kontaktować się z Dostawcą Usług w następujący sposób:

1.  pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ;

2.  telefonicznie pod numerem 17 22 18 991, 508 153 474;

3.  faksem pod numerem 17 785 22 75;

4.  osobiście  w  jednostkach  obsługujących  użytkowników  Dostawcy  Usług,  tj.  w  Ropczycach

przy ul. Św. Barbary 3.;

DZIAŁ III

ZASADY KORZYSTANIA ZE SPRZĘTU ORAZ JEGO ZWROTU

1.  Sprzęt  przeznaczony  jest  do  używania  przez  Abonenta  dla  celów  świadczenia  Usługi  na

zasadach  określonych  w  Umowie  Abonenckiej  oraz  Regulaminie,  przez  czas  obowiązywania

Umowy Abonenckiej.

2.  O ile nie postanowiono inaczej, Sprzęt pozostaje własnością Dostawcy Usług.

3.  Dostawca  Usług  zobowiązany  jest  do  dostarczenia  Sprzętu  wolnego  od  wad.  Sprzęt  objęty

jest 24 miesięczną gwarancją producenta.

4.  W  przypadku,  gdy  Instalacja  Sprzętu  jest  połączona  z  większymi  niż  przeciętne  nakładami

materiałowymi  lub  czasowymi,  Dostawca  usług  jest  uprawniony  do  pobrania  opłaty  wyższej

od  wskazanej  w  Cenniku,  na  podstawie  kosztorysu  zaakceptowanego  przez  Zamawiającego

przed zawarciem Umowy Abonenckiej.

5.  Abonent  jest  zobowiązany  udostępnić  Lokal  w  celu  wykonania  Instalacji  w  terminie

ustalonym  z  Dostawcą  usług,  umożliwiającym  dochowanie  wskazanego  w  Umowie

Abonenckiej terminu rozpoczęcia świadczenia Usług.

6.  Dostawca  Usług  zobowiązuje  się  do  Instalacji  Zakończenia  Sieci  zgodnie  z  zasadami  sztuki

budowlanej  i  obowiązującymi  normami,  do  miejsca  wskazanego  przez  Abonenta.  Kable

zostaną poprowadzone możliwie najkrótszą drogą  do Zakończenia Sieci. Prace instalacyjne  w

Lokalu mogą obejmują  m.in. wiercenie otworów, położenie kabla oraz instalację niezbędnych

elementów Zakończenia Sieci.

7.  Przedstawiciel  Dostawcy  Usług  nie  jest  uprawniony  ani  zobowiązany  do  przestawiania  mebli

i innego wyposażenia znajdującego się w Lokalu.

8.  W  czasie  Instalacji  w  Lokalu  powinien  przebywać  Abonent  lub  upoważniona  przez  niego

pełnoletnia osoba.

9.  Abonent  stwierdza  fakt  wydania  Sprzętu  oraz  prawidłowego  lub  nieprawidłowego  wykonania

Instalacji  własnoręcznym  podpisem  na  protokole  przedłożonym  przez  przedstawiciela

Dostawcy Usług.

10.  Podmiotem  wyłącznie  uprawnionym  do  dokonywania  jakichkolwiek  zmian  oraz  konserwacji

Sprzętu, jak również usuwania awarii i usterek Sprzętu jest Dostawca Usług.

11.  Abonent zobowiązany jest do używania Sprzętu w sposób zgodny z jego przeznaczeniem oraz

przekazaną  mu  instrukcją.  Abonent  nie  jest  uprawniony  do  udostępniania  Sprzętu  osobom

trzecim, jak również przenoszenia go poza obręb Lokalu.

12.  Abonent  zobowiązany  jest  do  zabezpieczenia  przed  dostępem  osób  nieuprawnionych

przekazanych  mu  przez  Dostawcę  Usług  haseł.  loginów,  numerów  PIN  oraz  innych

podobnych danych.

13.  O  ile  Umowa  Abonencka  nie  stanowi  inaczej,  Abonent  uzyskuje  prawo  do  instalacji  jednego

Zakończenia  Sieci.  Instalacja  w  Lokalu  kolejnych  Zakończeń  Sieci  dokonywana  jest  za

dodatkową opłatą określoną w Cenniku.

14.  O  ile  w  Umowie  Abonenckiej  nie  przewidziano  inaczej,  Sprzęt  oraz  Usługi  nie  mogą

stanowić  podstawy  do  świadczenia  przez  Abonenta,  odpłatnie  lub  nieodpłatnie,  usług

telekomunikacyjnych na rzecz osób trzecich.

15.  Abonent  zobowiązany  jest  do  poinformowania  niezwłocznie  Dostawcy  Usług  o

nieprawidłowym  działaniu,  uszkodzeniu  lub  utracie  Sprzętu,  nie  później  niż  w  ciągu  48

godzin od ich stwierdzenia.

16.  Wymiana Sprzętu następuje:

1.  nieodpłatnie  w  przypadku  ujawnienia  się  wad  Sprzętu  wynikających  z  przyczyn  tkwiących  w

nim przed wydaniem Abonentowi oraz w przypadku zmiany technologii świadczenia Usług, 

2.  odpłatnie  w  przypadku  utraty  lub  uszkodzenia  Sprzętu  będących  następstwem  używania  go

niezgodnie  z  instrukcją,  przeznaczeniem,  Umową  abonencką  lub  Regulaminem.  W  takim

przypadku  Abonent  ponosi  koszt  naprawy  lub  wymiany  Sprzętu  w  wysokości  określonej  w

Cenniku,

3.  odpłatnie  w  przypadku  zmiany  zakresu  świadczonych  Usług,  skutkującej  koniecznością

wymiany Sprzętu lub dokonania w nim zmian, w wysokości określonej w Cenniku.

17.  Po  wygaśnięciu  lub  rozwiązaniu  Umowy  Abonenckiej  Abonent  zobowiązany  jest  do  zwrotu

Sprzętu  na  własny  koszt  nie  później  niż  w  ciągu  14  dni  od  zakończenia  okresu

obowiązywania  Umowy  Abonenckiej  do  siedziby  Dostawcy  Usług,  w  stanie  nie  gorszym  niż

wynikający z normalnej eksploatacji.

18.  Na  wniosek  Abonenta złożony  ustnie,  na  piśmie,  telefonicznie,  za  pośrednictwem  poczty

elektronicznej  albo  za  pomocą  formularza  umieszczonego  na  Stronie  WWW Dostawca  Usług

odbierze Sprzęt z Lokalu we własnym zakresie, za pobraniem opłaty wskazanej w Cenniku.

19.  W  przypadku  braku  zwrotu  Sprzętu  w  terminie  określonym  w  pkt  17,  pomimo  uprzedniego

wezwania Abonenta do jego zwrotu, Dostawca Usług może odebrać Sprzęt na koszt Abonenta

za pobraniem opłaty wskazanej w Cenniku.

20.  Niezależnie  od  powyższych  postanowień  w  przypadku  braku  zwrotu  Sprzętu  w  terminie  bądź

zwrotu  Sprzętu  uszkodzonego  lub  zużytego  w  stopniu  wykraczającym  poza  prawidłową

eksploatację,  mimo  dodatkowego  wezwania  ze  strony  Dostawcy  usług,  Abonent  nie  będący

Konsumentem  zobowiązany  będzie  do  zapłaty  kary  umownej  w  wysokości  określonej  w

Cenniku.

DZIAŁ IV

OPŁATY

1.  Wysokość  opłat  za  Usługi  świadczone  przez  Dostawcę  Usług  określa  Cennik,  a  w  przypadku

usług  dodatkowych  dostępnych  w  ramach  cyfrowej  Usługi  Telewizyjnej,  takich  jak  video  na

żądanie  (VOD),  gry,  itp.  również  cennik  usług  dodatkowych  dostępny  w  menu  dekodera

służącego do korzystania z Usługi Telewizyjnej.

2.  Cennik  jest  dostępny  na  Stronie  WWW  oraz  w  siedzibie  Dostawcy  Usług  pod  adresem

Świętej  Barbary  3  w  Ropczycach.  Egzemplarz  cennika  może  zostać  dostarczony  Abonentowi

odpłatnie na każde jego żądanie.

3.  Abonent  uiszcza  Opłatę  Abonamentową  z  góry  za  każdy  Okres  Rozliczeniowy. W  przypadku

świadczenia  Usługi  przez  niepełny  Okres  Rozliczeniowy,  Opłata  Abonamentowa  jest

obliczana proporcjonalnie do liczby dni, w których Usługa była świadczona.

4.  Opłaty  uiszczane  są w  terminie  wskazanym  na  doręczonym  Abonentowi  rachunku/fakturze,

przy  czym  o  ile  nie  wskazano  inaczej,  termin  ten  wynosi  14  dni  od  dnia  wystawienia

rachunku/faktury.

5.  Opłaty  wnoszone  są  na  rachunek  bankowy  Dostawcy  Usług  wskazany  na  przesłanym

Abonentowi rachunku/fakturze. 

6.  Uiszczając  opłatę  Abonent  zobowiązany  jest  podać  w  tytule  przelewu  numer  przydzielony

Abonentowi przez Dostawcę Usług, wskazany w Umowie Abonenckiej na rachunku/fakturze.

7.  Dostawca  dostarcza  Abonentowi  nieodpłatnie  z  każdą  fakturą  podstawowy  wykaz

wykonanych  Usług  zawierający  informację  o  zrealizowanych  płatnych  połączeniach  z

podaniem,  dla  każdego  typu  połączeń,  ilości  jednostek  rozliczeniowych  odpowiadającej

wartości zrealizowanych przez Abonenta połączeń.

8.  Na  żądanie  Abonenta  Dostawca  Usług  dostarcza  szczegółowy  wykaz  wykonanych  usług

telekomunikacyjnych  za  ostatni  Okres  Rozliczeniowy,  obejmujący  informację  o

zrealizowanych  płatnych  połączeniach,  z  podaniem,  dla  każdego  połączenia:  numeru

wywoływanego,  daty  oraz  godziny  rozpoczęcia  połączenia,  czasu  jego  trwania  oraz

wysokości  opłaty  za  połączenie  z  wyszczególnieniem  ceny  brutto  i  netto.  Z  tytułu

dostarczenia  szczegółowego  wykazu  wykonanych  usług  Dostawca  Usług  pobiera  opłatę

określoną w Cenniku.

9.  Dostawca  Usług  dostarcza  wykaz,  o  którym  mowa  w  ust.  9  wraz  z  fakturą  wystawioną  za

Okres Rozliczeniowy, którego dotyczy ten wykaz.

10.  Na  żądanie  Abonenta  Dostawca  Usług  dostarcza  szczegółowy  wykaz  wykonanych  usług

telekomunikacyjnych za okresy rozliczeniowe poprzedzające nie więcej niż 12 miesięcy okres

rozliczeniowy,  w  którym  Abonent  zażądał  tego  świadczenia.  Dostawca  Usług  dostarcza

wykaz  w  terminie  14  dni  od  dnia  złożenia  żądania  przez  Abonenta.  Z  tytułu  dostarczenia

wykazu Dostawca Usług pobiera opłatę określoną w Cenniku.

DZIAŁ V.

ZAWIESZENIE ŚWIADCZENIA USŁUG

1.  Zawieszenie  świadczenia  Usługi  może  nastąpić  na  pisemny  wniosek  Abonenta,  który  nie

zalega  z  opłatami  wynikającymi  z  Umowy  Abonenckiej.  Zawieszenie  świadczenia  Usługi

następuje  począwszy  od  pierwszego  dnia  Okresu  Rozliczeniowego  następującym  po  Okresie

Rozliczeniowym, w którym Abonent złożył wniosek.

2.  W okresie zawieszenia świadczenia Usługi Opłaty Abonamentowej nie pobiera się.

3.  Ponowna aktywacja Usługi następuje na wniosek Abonenta.

4.  Umowa zostaje automatycznie przedłużona o okres zawieszenia.

DZIAŁ V

USŁUG INTERNETOWE

1.  Operator  świadczy  Usługę  Internetową  w  zasięgu  Sieci  i  w  zakresie  istniejących  możliwości

technicznych, na warunkach określonych w Umowie Abonenckiej, Cenniku i Regulaminie. 

2.  Usługa  Internetu  stacjonarnego  obejmuje  przyłączenie  do  Sieci,  w  tym  montaż  gniazda

abonenckiego oraz zapewnienie dostępu do ogólnodostępnej sieci Internet.

3.  Usługa  Internetu  mobilnego  obejmuje:  aktywację  usługi,  przekazanie  Abonentowi  do

użytkowania  karty  SIM  wraz  z  przyznanym  numerem  MSISDN,  wstępną  aktywację  karty

SIM,  pełną  aktywację  karty  SIM  wraz  limitem  danych  odpowiednim  dla  wybranego  przez

Abonenta  pakietu,  zapewnienie  dostępu  za  pośrednictwem  modemu  do  ogólnodostępnej  sieci

Internet. Usługa dostępna jest wyłącznie na terenie Polski.

4.  Dostawca  Usług  zaleca  Abonentowi  zainstalowanie  na  Urządzeniu  Końcowym

oprogramowania  antywirusowego  oraz  dokonywania  okresowej  kontroli  antywirusowej

wszelkich  otrzymanych  i  przechowywanych  przez  niego  danych.  Dostawca  Usług  zaleca

Abonentowi wyłączanie urządzeń z sieci w czasie wyładowań atmosferycznych.

5.  Abonent  nie  jest  uprawniony  do  udostępniania  Usług  Internetowych  osobom  trzecim,  jak

również  nie  może  świadczyć  na  ich  podstawie  (odpłatnie  bądź  nieodpłatnie)  jakichkolwiek

usług  telekomunikacyjnych,  bez  uprzedniej  zgody  Dostawcy  Usług  wyrażonej  na  piśmie  pod

rygorem nieważności.

6.  W  przypadku  dokonania  przez  Abonenta  we  własnym  zakresie  zmian  konfiguracji  lub

parametrów  Sprzętu  w  stosunku  do  pierwotnych  ustawień  bądź  dokonania  innych  zmian,  w

następstwie  których  korzystanie  z  Usługi  będzie  utrudnione  lub  niemożliwe,  Dostawca  Usług

na  żądanie  Abonenta  przywróci  Sprzęt  do  stanu  poprzedniego,  co  wiąże  się  z  koniecznością

zapłaty przez Abonenta opłaty określonej w Cenniku.

7.  Abonent  jest  zobowiązany  korzystać  z  Usług  Internetowych  zgodnie  z  obowiązującymi

przepisami  prawa,  postanowieniami  Umowy  Abonenckiej  oraz  Regulaminem.  W

szczególności  Abonent  zobowiązany  jest  powstrzymać  się  od  rozpowszechniania  materiałów

zawierających  treści  niezgodne  z  przepisami  prawa,  naruszania  praw  własności  intelektualnej

lub  dóbr  osobistych  osób  trzecich,  podejmowania  czynności  mających  na  celu  uzyskanie

nieautoryzowanego dostępu do systemów komputerowych Dostawcy  Usług lub osób trzecich,

korzystania  z  Usług  Internetowych  w  sposób  prowadzący  do  naruszenia  prawidłowego

działania Sieci lub urządzeń Dostawcy Usług bądź podmiotów trzecich

8.  Dostawca  usług  nie  ponosi  odpowiedzialności  za  szkody  poniesione  przez  Abonentów

niebędących  Konsumentami  na  skutek  braku  możliwości  korzystania  z  Usług  Internetowych

w sposób prawidłowy, a w szczególności braku lub opóźnienia transmisji danych.

9.  W przypadku Usługi Internetu mobilnego, Dostawca Usług umożliwia Abonentowi uzyskanie

informacji  o  stopniu  wykorzystania  przyznanego  mu  w  ramach  Umowy  Abonenckiej  pakietu

transmisji  danych  za  pośrednictwem  strony  WWW,  telefonicznie  lub  osobiście  w  siedzibie

Dostawcy  Usług.  Dostawca  Usług  niezwłocznie  informuje  Abonenta  o  wyczerpaniu

przysługującego mu pakietu za pośrednictwem strony WWW.

10.  Abonent  zobowiązany  jest  zachować  w  tajemnicy  przyznany  mu  kod  PIN  oraz  kod  PUK

udostępniony  mu  w  związku  ze  świadczeniem  Usługi  Internetu  mobilnego,  jak  również

chronić Kartę SIM przed zniszczeniem, uszkodzeniem i zagubieniem.

11.  Abonent  ponosiodpowiedzialność  za  posłużenie  się  kodem  PIN,  kodem  PUK  lub  Kartą  SIM

przez  osoby  trzecie,  chyba  że  osoba  trzecia  weszła  w  posiadanie  tych  danych  z  przyczyn

niezależnych od Abonenta.

12.  W  przypadku  zagubienia,  zniszczenia  lub  uszkodzenia  Karty  SIM,  jak  również  w  przypadku

podejrzenia zapoznania się osoby trzeciej z kodem PIN i/lub PUK, Abonent zobowiązany jest

niezwłocznie  poinformować  o  tym  Dostawcę  Usług  za  pośrednictwem  kontaktu

telefonicznego  lub  osobiście  w  celu  zablokowania  dostępu  do  Usługi  Internetu  mobilnego. W

przypadku  uchybienia  powyższemu  obowiązkowi  Dostawca  Usług  nie  odpowiada  za  szkodę

wyrządzona  Abonentowi  związaną  z  nie  zablokowaniem  dostępu  do  Usługi  Internetu

Mobilnego. 

13.  W przypadku braku dyspozycji Abonenta do odblokowania KARTY SIM złożonej w terminie

do 14 dni od zablokowania Karty SIM, następuje jej unieważnienie.

DZIAŁ VI

USŁUGI TELEFONICZNE

1.  W  ramach  Usługi  Telefonicznej  Dostawca  zapewnia  Abonentowi  możliwość  inicjowania  i

odbierania  połączeń  telefonicznych  miejscowych,  strefowych,  międzystrefowych  oraz

międzynarodowych.

2.  Abonent  uprawniony  jest  do  złożenia  wniosku  o  ograniczenie  możliwości  dokonywania

połączeń  wychodzących.  W  takim  wypadku  Dostawca  uprawniony  jest  do  pobrania  opłaty

określonej w Cenniku.

3.  Abonentowi  przysługuje  prawo  do  pisemnego  żądania  zmiany  przydzielonego  numeru,  jeżeli

wykaże,  że  korzystanie  z  niego  jest  uciążliwe.  W  takim  wypadku  Dostawca  Usług

uprawniony jest do pobrania opłaty określonej w Cenniku.

4.  W  przypadku  zmiany  miejsca  zamieszkania,  siedziby  lub  miejsca  wykonywania  działalności,

Abonent  może  żądać  przeniesienia  przydzielonego  numeru  w  ramach  istniejącej  sieci  na

obszarze  o  tej  samej  strefie  numeracyjnej.  W  takim  wypadku  Dostawca  Usług  uprawniony

jest do pobrania opłaty określonej w Cenniku.

5.  Abonent  może  żądać  przy  zmianie  Dostawcy  Usług  przeniesienia  przydzielonego  numeru  do

istniejącej  sieci  dostawcy  usług  na  obszarze  geograficznym  –  w  przypadku  numerów

geograficznych lub terenie całego kraju – w przypadku numerów niegeograficznych..

6.  Przeniesienie  numeru,  o  którym  mowa  w  ust.  5,  następuje  nie  później  niż  w  terminie  1  dnia

roboczego  od  dnia  wskazanego  w  umowie  o  świadczenie  publicznie  dostępnych  usług

telekomunikacyjnych  z  przeniesieniem  przydzielonego  numeru  jako  dnia  rozpoczęcia

świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.

7.  Dostawca  Usług  zapewnia  połączenia  z  numerami  alarmowymi  w  zakresie  wymaganym

przepisami  prawa.  Połączenia  te  kierowane  są  do  właściwych  terytorialnie  jednostek  służb,

którym  przydzielono  numer  alarmowy.  Brak  realizacji  połączeń  z  numerami  alarmowymi

może  wynikać  z  braku  zasilania  energią  elektryczną  Urządzenia  Końcowego  lub  Sprzętu  albo

z awarii.

8.  Dodatkowo  występują  następujące  ograniczenia  w  kierowaniu  połączeń  do  numerów

alarmowych:

1.  w  przypadku,  gdy  zestawienie  połączenia  na  numery  alarmowe  typu  9XX  (gdzie  XX  oznacza

pozostałe  cyfry  zdefiniowane  w  planie  numeracji  krajowej  dla  poszczególnych  numerów

alarmowych)  jest  niemożliwe,  Dostawca  Usług  może  skierować  połączenie  na  numer

alarmowy 112,

2.  w  przypadku,  gdy  połączenie  na  numer  alarmowy  wykonywane  z  danego  obszaru

administracyjnego  (powiat,  gmina)  jest  realizowane  za  pośrednictwem  stacji  bazowej

znajdującej  się  na  sąsiednim  obszarze  administracyjnym,  połączenie  takie  może  być

skierowane  do  jednostki  znajdującej  się  na  terenie  tego  sąsiedniego  obszaru

administracyjnego. 

9.  Przy  realizowaniu  połączeń  na  numery  alarmowe,  Dostawca Usług gromadzi  dane  o

lokalizacji  telefonu  lub  innego  Urządzenia  Końcowego.  W  pozostałych  przypadkach  dane  o

lokalizacji  są  gromadzone  wyłącznie  za  uprzednią  zgodą  Abonenta,  o  ile  jest  to  niezbędne  do

świadczenia Usługi przez Dostawcę Usług.

10.  Abonent nie  może  wykorzystywać  urządzeń  telekomunikacyjnych,  które  umożliwiają

podłączenie  do  Sieci  Dostawcy  usług  i  kierowanie  do  niej  połączeń  telekomunikacyjnych

pochodzących  z  innych  sieci  telekomunikacyjnych,  jak  również  nie  może  kierować  do  Sieci

Dostawcy usług ruchu telekomunikacyjnego z innych sieci telekomunikacyjnych.

11.  W zakresie połączeń związanych z numerami usług o podwyższonej opłacie Dostawca Usług:

1.  zapewnia  nieodpłatnie  możliwość  blokowania  połączeń  telefonicznych  z  numerami  o

podwyższonej opłacie,

2.  umożliwia  określenie  maksymalnej  ceny  za  jednostkę  rozliczeniową  usługi  albo  ceny  za

połączenie, w przypadku usługi taryfikowanej za całe połączenie,

3.  umożliwia  nieodpłatne  blokowanie  połączeń  wychodzących,  których  cena  przekracza  cenę

maksymalną określoną przez Abonenta w żądaniu,

4.  umożliwia nieodpłatne blokowanie połączeń przychodzących.

12.  Dostawca  Usług  udostępnia  swoim  abonentom  spis  abonentów  Usług  Telefonicznych  oraz

świadczy  na  ich  rzecz  usługę  biura  informacji  o  numerach  telefonicznych

abonentów.Dostawca  Usług  może  udostępniać  niezbędne  dane  innym  przedsiębiorcom

telekomunikacyjnym  prowadzącym  spisy  abonentów  lub świadczącym  usługę  informacji  o

numerach  telefonicznych,  w  tym  usługę  ogólnokrajowego  spisu  abonentów  oraz  usługę

informacji  o  numerach  obejmującej  wszystkich  abonentów  publicznie  dostępnych  usług

telefonicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

13.  W  przypadku  Abonentów  będących  osobami  fizycznymi,  zamieszczenie  ich  danych  w  spisie

abonentów,  udostępnianie  informacji  o  numerach  telefonicznych,  a  także  przekazanie  danych

takich  abonentów  innym  przedsiębiorcom  telekomunikacyjnym  prowadzącym  spisy

abonentów  lub  świadczącym  usługę  informacji  o  numerach  telefonicznych  wymaga  zgody

Abonenta.  Dostawca  Usług  udostępnia  w  swojej  siedzibie  oraz  na  Stronie  WWW  formularze

obejmujące oświadczenie o wyrażeniu zgody.

1.

DZIAŁ VII

USŁUGI TELEWIZYJNE

1.  W  ramach  Usługi  Telewizyjnej  Dostawca  Usług  zobowiązuje  się  dostarczać  Abonentowi

sygnały  analogowe  lub  cyfrowe  umożliwiające  odbiór  programów  telewizyjnych  o  jakości

zgodnej z właściwymi normami technicznymi.

2.  Dostawca  Usług  informuje  o  następujących funkcjonalnościach  treści  cyfrowych  oraz

technicznych środkach ich ochrony.

3.   Dostawca  Usług  informuje  o  następujących mających  znaczenie  interoperacyjnościach  treści

cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem.

4.  W  przypadku,  gdy  Usługa  Telewizyjna  świadczona  jest  przez  więcej  niż  jednego

przedsiębiorcę  telekomunikacyjnego,  we  wszelkich  sprawach  związanych  z  realizacją 

Umowy  Abonenckiej,  w  szczególności  w  sprawie  płatności,  reklamacji,  zgłoszenia  usterki,

itp.  kontaktować  należy  się  z  TelNet  Krzysztof  Drozd  z  siedzibą  w  Ropczycach,  którego

pełne  dane  kontaktowe  dostępne  są  na  Stronie  WWW.  W  przypadku  określonym  zdaniu

pierwszym  wszelkie  dokumenty  rozliczeniowe  wystawiane  są  przez  podmiot  wskazany

powyżej, a płatności następują na jego rachunek bankowy wskazany na fakturze.

5.  W  okresach  promocyjnych  lub  testowych  Abonentowi  mogą  zostać  udostępnione,  bez

dodatkowych  opłat,  dodatkowe  kanały  i/lub  pakiety  nieobjęte  Umową  Abonencką.

Udostępnienie  jak  i  wycofanie  takich  kanałów/pakietów  nie  wymaga  poinformowania

Abonenta i nie stanowi zmiany Umowy Abonenckiej.

6.  Dostawca  Usług  informuje,  iż  z  ważnych  przyczyn,  takich  jak  utrata  uprawnień  do  emisji

programu,  zmiana  ustawień  satelity  nadawania,  zaprzestanie  nadawania  programu  przez  jego

nadawców, może wystąpić konieczność wycofania programu z oferty Dostawcy Usług lub też

zastąpienia  go  innym.  W  takim  wypadku  Dostawca  Usług  zobowiązany  jest  do

poinformowania  Abonenta  o  zmianie  na  piśmie,  za  pośrednictwem  poczty  elektronicznej  lub

za  pomocą  komunikatu  emitowanego  na  ekranie  odbiornika  telewizyjnego  Abonenta.  W

związku  z  wprowadzeniem  opisanych  wyżej  zmian  Abonentowi  przysługuje  prawo  do

rozwiązania  Umowy  Abonenckiej  bez  zachowania  okresu  wypowiedzenia,  jednak  nie  później

niż w ciągu 1 miesiąca od dokonania zmiany.

7.  Korzystanie  z  Usługi  Telewizyjnej  odpłatnie  lub  nieodpłatnie  przez  inne  osoby,  w  tym

klientów  Abonenta,  jak  również  w  lokalach,  do  których  dostęp  ma  większy,  ograniczony  lub

nieograniczony, krąg osób, możliwe jest wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Dostawcy.

8.  Abonent  uprawniony  jest  do  kopiowania  programów  telewizyjnych  w  całości  lub  części

wyłącznie  dla  użytku  własnego,  jeżeli  nie  łączy  się  z  tym  osiąganie  korzyści  majątkowych.

Kopiowanie w innych celach jest zabronione.

9.  W  przypadku  cyfrowej  Usługi  Telewizyjnej  po  zawarciu  Umowy  Abonenckiej  Dostawca

Usług  może  zapewnić  Abonentowi  zakup  dodatkowych  pakietów  programów  telewizyjnych

lub  dodatkowych  usług,  takich  jak wideo  na  żądanie  (VOD),  dostęp  do  serwisów

informacyjnych  i  multimedialnych,  przy  użyciu  przyznanego  mu osobistego  numeru

identyfikacyjnyPIN za pośrednictwem menu dekodera telewizyjnego.

10.  Aktywacja dostępu do dodatkowych pakietów programów telewizyjnych nastąpi najpóźniej w

następnym  dniu  roboczym  po  dokonaniu  zakupu,  chyba  że  istnieje  osobny  regulamin

dodatkowy  lub  regulamin  promocji,  w  którym  podany  jest  inny  warunek  dotyczący  terminu

uruchomienia dostępu do Pakietu.

11.  Zakup  dodatkowego  pakietu  programów  telewizyjnych  może  być  dokonany  na  minimum

jeden  Okres  Rozliczeniowy  liczony  od  pierwszego  dnia  miesiąca  następującego  po  dniu

aktywacji pakietu.

12.  Abonent  ma  prawo  do  rezygnacji  z  wykupionego  na  czas  nieokreślony  dodatkowego  pakietu

programów  telewizyjnych  z  jednomiesięcznym  terminem  wypowiedzenia  ze  skutkiem  na

koniec miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożone zostanie wypowiedzenie.

13.  Zakup  lub  zmiana  wykupionych  dodatkowych  pakietów  programów  telewizyjnych  może

podlegać  osobnym  regulaminom  i  może  wiązać  się  z  zapłatą  za  Opłatą  aktywacyjną,

określoną w Cenniku.

14.  Abonent  zalegający  z  płatnościami  na  rzecz  Dostawcy  Usług  lub  będący  w  okresie

wypowiedzenia  Umowy  Abonenckiej,  może  skorzystać  z  wybranych  dodatkowego  pakietu

programów  telewizyjnych  lub  usług  dodatkowych  po  uprzednim  uregulowaniu  zobowiązań

wobec Dostawcy Usług.

15.  Użycie  jPIN  do  potwierdzenia  zakupu  jest  równoznaczne  z  dokonaniem  zakupu  i  zgodą  na

naliczenie obciążenia za zakupioną Usługę.

16.  W  celach  zachowania  bezpieczeństwa  Abonenta,  w  przypadku  5-krotnego  niepoprawnego

wpisania numeru jPIN, numer ten może zostać zablokowany. 

17.  Abonent  jest  odpowiedzialny  za  zachowanie  numerów  PIN  w  tajemnicy  przed  osobami

trzecimi.

18.  Zaleca  się  niezwłoczną  zmianę  numerów  PIN  w  przypadku,  gdy  zostały  one  wyjawione

osobom niepowołanym.

19.  Abonent  ponosi  odpowiedzialność  za  skutki  wynikające  z  ujawnienia  numerów  PIN  przez

Abonenta  osobom  trzecim,  chyba,  że  do  takiego  ujawnienia  doszło  z  przyczyn  niezależnych

od Abonenta.

20.  Abonent  może  dokonywać  operacji  odblokowania  i  blokowania  numerów  PIN  za

pośrednictwem  dekodera  telewizyjnego,  telefonicznie  pod  numerem  508 153 474,  17  22  18

991, osobiście w siedzibie Dostawcy Usług pod adresem Świętej Barbary 3 w Ropczycach.

DZIAŁ VIII

JAKOŚĆ USŁUG

1.  Dostawca Usług świadczy Usługi 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

2.  Minimalny oferowany poziom jakości Usługi Internetowej wynosi 128kbps

3.  Minimalny oferowany poziom jakości Usługi Telefonicznej wynosi 90%.

4.  Minimalny oferowany poziom jakości Usługi Telewizyjnej wynosi 90%.

5.  Wstępne  przyłączenie  do  Sieci  następuje  w  terminie  do  7  dni  od  zawarcia  Umowy

Abonenckiej.

6.  Ograniczenia w dostępie lub korzystaniu z Usług i aplikacji mogą wynikać z:

1.  rodzaju wykorzystywanego Urządzenia Końcowego i jego oprogramowania,

2.  warunków transmisji w miejscu korzystania z usług lub aplikacji przez Abonenta,

3.  warunków dostępu lub korzystania z usług i aplikacji określonych przez Dostawcę Usług,

4.  decyzji  dostawców  usług  i  aplikacji  w  sieciach  innych  operatorów,  z  których  Abonent

korzysta, dotyczących warunków dostępu lub korzystania z usług i aplikacji,

5.  środków  technicznych  podejmowanych  przez  Dostawcę  Usług  w  celu  zapewnienia

bezpieczeństwa i integralności Sieci oraz usług,

6.  skorzystania  przez  Dostawcę  Usług  z  uprawnień  do  rozwiązania  Umowy  Abonenckiej  ze

skutkiem natychmiastowym, na zasadach określonych w Umowie Abonenckiej,

7.  wielokrotnego  wprowadzenia  przez  Abonenta  niepoprawnego  Kodu  PIN  lub  Kodu  PUK  na

Karcie SIM,

8.  niepoprawnych informacji dostarczonych Abonentowi przez Dostawcę Usług.

7.  Dostawca  Usług  jest  uprawniony  do  podejmowania  następujących  działań  w  związku z

przypadkami naruszenia bezpieczeństwa lub integralności Sieci i Usług:

1.  usunięcia komunikatu, który zagraża bezpieczeństwu lub integralności Sieci i Usług, 

2.  przerwania  lub  ograniczenia  świadczenia  Usług  na  Zakończeniu  Sieci,  z  którego  następuje

wysyłanie komunikatów zagrażających bezpieczeństwu Sieci lub Usług,

3.  rozwiązania Umowy Abonenckiej ze skutkiem natychmiastowym,

4.  zawiadomienia właściwych organów i służb.

8.  Informacje  o  zagrożeniach  związanych  z  Usługami,  w  tym  o  sposobach  ochrony

bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych, są zamieszczone na Stronie WWW.

Dział IX

ZAKRES USŁUG SERWISOWYCH

1.  Dostawca Usług świadczy usługi serwisowe polegające na:

1.  monitoringu oraz dokonywaniu okresowych przeglądów Sieci,

2.  podejmowaniu  działań  mających  na  celu  zabezpieczenie  Sieci  przed  dostępem  osób

nieupoważnionych,

3.  telefonicznym wsparciu technicznym Abonenta w zakresie konfiguracji i instalacji Sprzętu, w

tym Zakończenia Sieci,

4.  reagowaniu na zgłoszenia usterek dokonywane przez Abonenta,

5.  dokonywaniu odbioru Sprzętu z Lokalu w przypadkach określonych w Regulaminie.

2.  Zasady  płatności  z  tytułu  usług  serwisowych  określa  Cennik,  przy  czym  Abonent

zobowiązany  jest  do  zwrotu  kosztów  usług  serwisowych  podejmowanych z  przyczyn

leżących po stronie Abonenta oraz z tytułu bezpodstawnego wezwania serwisanta.

3.  Dostawca  Usług  zobowiązuje  się  do  podjęcia  działań  w  celu  usunięcia  awarii  oraz  usterek  w

możliwie najkrótszym czasie.

4.  W  przypadku  konieczności  wykonania  usług  serwisowych  w  Lokalu,  Abonent  zobowiązany

jest  udostępnić  go  przedstawicielowi  Dostawcy  Usług  w  terminie  z  nim  uzgodnionym,

umożliwiającym niezwłocznie przeprowadzenie tych prac.

5.  Abonent zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Dostawcy Usług o stwierdzonych

awariach i usterkach Sieci.

6.  Abonent  może  skontaktować  się  z  Dostawcą  Usług  w  celu  skorzystania  z  usług  serwisowych

za pośrednictwem następujących kanałów kontaktowych:

1.  pod  numerami  telefonu  508 153 474  ,  17  22  18 991  w  godzinach  pracy  Dostawcy  usług

wskazanych na stronie WWW,

2.  za pośrednictwem formularza kontaktowego udostępnionego na Stronie WWW.

DZIAŁ X 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ DOSTAWCY USŁUG Z TYTUŁU NIEWYKONANIA

LUB NIENALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY ABONENCKIEJ.

1.  Dostawca  Usług  odpowiada  za  niewykonanie  lub  nienależyte  wykonanie  Usług  na  zasadach

określonych w Ustawie oraz Kodeksie Cywilnym.

2.  Dostawca  Usług  nie  ponosi  odpowiedzialności,  jeżeli  za  niewykonanie  lub  nienależyte

wykonanie  Usług  wynikało  z  przyczyn  leżących  po  stronie  Abonenta,  w  szczególności

nieprzestrzegania  przez  Abonenta  postanowień  Umowy  lub  Regulaminu,  działania  Abonenta

niezgodnego z prawem albo nastąpiło na skutek zdarzenia o charakterze siły wyższej.

3.  Odpowiedzialność  Dostawcy  Usług  nie  obejmuje  korzyści  utraconych  przez  Abonenta  nie

będącego Konsumentem.

4.  Za  każdy  dzień,  w  którym  wystąpiła  przerwa  w  świadczeniu  Usługi  lub nie  został  osiągnięty

określony  w  Umowie  Abonenckiej  poziom  jakości  świadczonej  Usługi, Abonentowi

przysługuje  prawo  do  odszkodowania  w  wysokości  1/30  Opłaty  Abonamentowej

przysługującej  Dostawcy  Usług  z  tytułu  Usługi,  której  dotyczy  nienależyte  wykonanie

Umowy Abonenckiej.

5.  W  przypadku  niedotrzymania  przez  Dostawcę  Usług  terminu  rozpoczęcia  świadczenia

Usługi,  przewidzianego  w  Umowie  Abonenckiej,  Abonentowi  przysługuje  odszkodowanieza

każdy  dzień  opóźnienia,  w  wysokości  1/30  przewidzianej  w  Umowie  Abonenckiej  Opłaty

Abonamentowej przysługującej Dostawcy Usług z tytułu tej Usługi.

6.  Do  okresu,  za  który  Abonentowi  przysługuje  odszkodowanie,  nie  wlicza  się  czasu,  w  którym

usunięcie  przyczyny  niewykonania  lub  nienależytego  wykonania  Umowy  Abonenckiej  nie

było możliwe z przyczyn leżących po stronie Abonenta

7.  W  przypadku  niedotrzymania  przez  Dostawcę  usług  terminu,  o  którym  mowa  w  Dziale  VI

ust.  6,  Abonentowi  przysługuje  od  dotychczasowego  dostawcy  usług  jednorazowe

odszkodowanie  za  każdy  dzień  zwłoki  w  wysokości  1/4  sumy  opłat  miesięcznych  liczonej

według  rachunków  z  ostatnich  trzech  okresów  rozliczeniowych,  chyba  że  brak  możliwości

realizacji  przeniesienia  numeru  nastąpił  z  przyczyn  leżących  po  stronie  systemu,  o  którym

mowa w art. 78 ust. 4 Ustawy.

8.  W  przypadku  przeniesienia  numeru  bez  zgody  Abonenta,  za  każdy  dzień  od  dnia  aktywacji

numeru  w  nowej  sieci  Abonentowi  przysługuje  od  nowego  dostawcy  usług  jednorazowe

odszkodowanie  w  wysokości  1/2  średniej  opłaty  miesięcznej  liczonej  według  rachunków  z

ostatnich trzech okresów rozliczeniowych. 

9.  Kwotę odszkodowania, o którym mowa w ust. 7 i 8, oblicza się na podstawie liczby  dni, które

upłyną  do  dnia przeniesienia  numeru  w  przypadku,  o  którym  mowa  w  ust.  7  lub aktywacji

numeru w sieci dotychczasowego dostawcy usług lub uzyskania zgody abonenta na aktywację

numeru w sieci nowego dostawcy w przypadku, o którym mowa w ust. 8.

10.  W  sytuacji  określonej  w  ust.  4-5  oraz  7-9  Abonent  uprawniony  jest  do  żądania  odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych, wynikających z przepisów Kodeksu Cywilnego

11.  .Przyznanie  odszkodowania  następuje  na  podstawie  reklamacji  złożonej  przez  Abonenta  w

trybie określonym w Dziale X Regulaminu.

DZIAŁ XI

POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

1.  Abonent  może  składać  reklamację  z powodu  niedotrzymania  z  winy  Dostawcy  usług

określonego  w  Umowie  abonenckiej  terminu  rozpoczęcia  świadczenia  Usług,  niewykonania

lub  nienależytego  wykonania  Usługi,  nieprawidłowego  obliczenia  należności  z  tytułu

świadczenia usługi telekomunikacyjnej.

2.  Reklamacja  może  być  złożona  w  terminie  12  miesięcy  od  ostatniego  dnia  okresu

rozliczeniowego,  w  którym  zakończyła  się  przerwa  w  świadczeniu  Usługi,  lub  od  dnia,  w

którym  Usługa  została  nienależycie  wykonana  lub  miała  być  wykonana,  lub  od  dnia

doręczenia  faktury  zawierającej  nieprawidłowe  obliczenie  należności  z  tytułu  świadczenia

Usługi.

3.  Reklamację  złożoną  po  upływie  terminu,  o  którym  mowa  w  ustępie  poprzedzającym

pozostawia  się  bez  rozpoznania,  o  czym  jednostka  Dostawcy  usług  rozpatrująca  reklamację

niezwłocznie powiadamia Abonenta.

4.  Reklamacja  może  być  złożona  w  siedzibie  Dostawcy  usług  lub  w  każdej  innej  jednostce

obsługującej  Abonentów  Dostawcy  usług  („Lokal  Dostawcy  usług“).  Reklamacja  może  być

złożona:

a.  w  formie  pisemnej  -  osobiście  podczas  wizyty  Abonenta  Lokalu  Dostawcy  usług,  albo

przesyłką  pocztową  w  rozumieniu  art.  3  pkt  21  ustawy  z  dnia  23  listopada  2012  r.  -  Prawo

pocztowe (Dz. U. poz. 1529),

b.  ustnie  -  telefonicznie  albo  osobiście  do  protokołu  podczas  wizyty  Abonenta  w  Lokalu

Dostawcy usług

c.  w formie elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej poprzez adres

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

5.  Reklamacja powinna zawierać:

a.  imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby Abonenta,

b.  określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu;

c.  przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,

d.  przydzielony  Abonentowi  numer,  którego  dotyczy  reklamacja,  numer  ewidencyjny  nadany

Abonentowi przez Dostawcę usług lub adres Lokalu,

e.  datę  złożenia  wniosku  o  zawarcie  Umowy  -  w  przypadku  reklamacji,  o  której  mowa  w  ust.  1

pkt a,

f.  datę  zawarcia  Umowy  abonenckiej  i  określony  w  niej  termin  rozpoczęcia  świadczenia  Usługi

- w przypadku reklamacji, o której mowa w ust. 1 pkt b,

g.  wysokość  kwoty  odszkodowania  lub  innej  należności  wynikających  z  Umowy  lub  z

przepisów prawa - w przypadku gdy Abonent żąda ich wypłaty,

h.  numer  konta  bankowego  lub  adres  właściwy  do  wypłaty  odszkodowania  lub  innej  należności

albo  wniosek  o  zaliczenie  ich  na  poczet  przyszłych  płatności  -  w  przypadku,  o  którym  mowa

w pkt g,

i.  podpis Abonenta - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.

6.  W  przypadku  gdy  reklamacja  złożona  przez  Abonenta  ustnie  albo  w  formie  pisemnej

osobiście  podczas  wizyty  Abonenta  w  Lokalu  Dostawcy  usług,  nie  spełnia  warunków

określonych  w  ust.  5,  upoważniona  osoba  reprezentująca  Dostawcę  usług,  przyjmując

reklamację,  jest  obowiązana,  o  ile  uzna,  że  jest  to  konieczne  do  prawidłowego  rozpatrzenia 

reklamacji,  do  poinformowania  Abonenta  o  konieczności  jej  niezwłocznego  uzupełnienia  z

pouczeniem,  że  nieuzupełnienie  reklamacji  spowoduje  pozostawienie  reklamacji  bez

rozpoznania. Reklamacje nieuzupełnione pozostawia się bez rozpoznania.

7.  W  przypadku  gdy  reklamacja  złożona  w  sposób  inny  niż  wskazany  w  ust.  1  nie  spełnia

warunków  określonych  w  ust.  5,  jednostka  Dostawcy  usług  rozpatrująca  reklamację,  o  ile

uzna,  że  jest  to  konieczne  do  prawidłowego  rozpatrzenia  reklamacji,  niezwłocznie  wzywa

Abonenta  do  jej  uzupełnienia,  określając  termin,  nie  krótszy  niż  7  dni,  i  zakres  tego

uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje

pozostawienie  reklamacji  bez  rozpoznania.  Po  bezskutecznym  upływie  wyznaczonego

terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.

8.  Jeżeli  w  reklamacji  nie  została  określona  kwota,  o  której  mowa  w  ust.  5  pkt  g,  a  prawo  do

odszkodowania  lub  zwrotu  innej  należności  oraz  kwota  tego  odszkodowania  lub  zwrotu  nie

budzi wątpliwości, jednostka Dostawcy usług rozpatrująca reklamację traktuje reklamację tak,

jakby kwota ta była określona.

9.  W przypadku złożenia reklamacji osobiście przez Abonenta w  Lokalu Dostawcy usług, ustnie

albo  w  formie  pisemnej,  upoważniona  osoba  reprezentująca  Dostawcę  usług,  przyjmująca

reklamację, niezwłocznie potwierdza jej przyjęcie.

10.  W  przypadku  złożenia  reklamacji  w  formie  pisemnej  przesyłką  pocztową,  telefonicznie  albo

w  formie  elektronicznej  z  wykorzystaniem  środków  komunikacji  elektronicznej,  Dostawca

usług w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji potwierdza jej przyjęcie.

11.  Potwierdzenie  przyjęcia  reklamacji  wskazuje  dzień  złożenia  reklamacji  oraz  zawiera  nazwę,

adres  i  numer  telefonu  jednostki  Dostawcy  usług  rozpatrującej  reklamację.  Potwierdzenia,  o

którym  mowa  w  zdaniu  pierwszym  nie  stosuje  się  w  przypadku  udzielenia  odpowiedzi  na

reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.

12.  Jednostka  Dostawcy  usług  rozpatrująca  reklamację,  udziela  odpowiedzi  na  reklamację  w

terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

13.  Odpowiedź na reklamację zawiera:

a.  nazwę jednostki Dostawcy usług rozpatrującej reklamację,

b.  informację o dniu złożenia reklamacji,

c.  rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,

d.  w  przypadku  przyznania  odszkodowania  lub  zwrotu  innej  należności  -  określenie  wysokości

kwoty  i  terminu  jego  wypłaty  lub  zwrotu  albo  wskazanie,  że  kwota  odszkodowania  lub  innej

należności zostanie zaliczona na poczet przyszłych płatności, zgodnie z wnioskiem Abonenta,

o którym mowa w ust. 5 pkt h,

e.  pouczenie  o  wyczerpaniu  drogi  postępowania  reklamacyjnego  i  prawie  dochodzenia  roszczeń

w  postępowaniu  sądowym,  a  dodatkowo,  w  przypadku  gdy  Abonentem  jest  konsument,  o

prawie  dochodzenia  roszczeń  w  postępowaniach,  o  których  mowa  w  art.  109  i  art.  110

Ustawy,

f.  dane  identyfikujące  upoważnionego  pracownika  reprezentującego  Dostawcę  usług,  z

podaniem jego imienia, nazwiska oraz zajmowanego stanowiska,

14.  W  przypadku  odmowy  uznania  reklamacji  w  całości  lub  części  odpowiedź  na  reklamację

powinna:

a.  dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne;

b.  zostać  doręczona  Abonentowi  przesyłką  poleconą  -  w  przypadku  gdy  odpowiedź  na

reklamację jest udzielana na papierze.

15.  Dostawca  usług  potwierdza  przyjęcie  reklamacji  oraz  udziela  odpowiedzi  na  reklamację  na

papierze.  Postanowienia  tego  nie  stosuje  się  w  przypadku  złożenia  reklamacji  w  formie

elektronicznej  z  wykorzystaniem  środków  komunikacji  elektronicznej.  W  takim  przypadku

Dostawca  usług  potwierdza  przyjęcie  reklamacji  oraz  udziela  odpowiedzi  na  reklamację  w

formie  elektronicznej  na  wskazany  w  tym  celu  adres  poczty  elektronicznej  albo  z

wykorzystaniem  innego,  wskazanego  przez  Abonenta  środka  komunikacji  elektronicznej.

Jeżeli  Abonent  nie  wskaże  adresu  poczty  elektronicznej  albo  innego  środka  komunikacji

elektronicznej,  Dostawca  usług  potwierdza  przyjęcie  reklamacji  oraz  udziela  odpowiedzi  na

reklamację  na  adres  poczty  elektronicznej,  z  którego  reklamacja  została  wysłana,  albo  z

wykorzystaniem  środka  komunikacji  elektronicznej  użytego  przez  Abonenta  do  złożenia

reklamacji.

16.  Za  zgodą  Abonenta,  wyrażoną  w  reklamacji,  w  Umowie  abonenckiej  lub  w  odrębnym

oświadczeniu,  Dostawca  usług  potwierdza  przyjęcie  reklamacji  oraz  udziela  odpowiedzi  na

reklamację  w  formie  elektronicznej  na  wskazany  w tym  celu  adres  poczty  elektronicznej  albo

z  wykorzystaniem  innego,  wskazanego  przez  Abonenta  środka  komunikacji  elektronicznej.

Przepis art. 174 Ustawy stosuje się.

17.  Posłużenie  się  innym  środkiem  komunikacji  elektronicznej,  o  którym  mowa  w  ust.  15  i  16,

jest  dopuszczalne,  jeżeli  przekazane  w  ten  sposób  potwierdzenie  przyjęcia  reklamacji  oraz

odpowiedź na reklamację spełniają wymogi, o których mowa odpowiednio w ust. 11 oraz ust.

13  i  14  pkt  a,  a  postać  i  forma  potwierdzenia  przyjęcia  reklamacji  oraz  odpowiedzi  na

reklamację  umożliwia  Abonentowi  ich  zapisanie,  przechowywanie  i  odtwarzanie  w  zwykłym

toku czynności.

18.  Jeżeli  wysłana  przez  Dostawcę  usług  odpowiedź  na  reklamację  nie  została  doręczona

Abonentowi,  Dostawca  usług,  na  żądanie  Abonenta  wyrażone  w  sposób  określony  w  ust.  4,

niezwłocznie przekazuje ponownie tę odpowiedź, jej duplikat lub kopię.

19.  Abonent,  w  porozumieniu  z  Dostawcą  usług,  określa  sposób,  formę  i  postać,  w  jakiej

odpowiedź  na  reklamację,  jej  duplikat  lub  kopia,  o  których  mowa  w  ustępie  poprzedzającym

ma  zostać  przekazana.  Na  żądanie  Abonenta,  w  przypadku  odmowy  uznania  reklamacji  w

całości  lub  części,  Dostawca  usług  ponownie  przekazuje  odpowiedź  na  reklamację,  jej

duplikat  lub  kopię  przesyłką  poleconą,  bez  względu  na  formę,  w  jakiej  pierwotnie  została

wysłana odpowiedź na reklamację.

20.  Dostawca  usług  nie  jest  obowiązany  do  ponownego  przekazania  Abonentowi  odpowiedzi  na

reklamację,  jej  duplikatu  lub  kopii,  jeżeli  z  okoliczności  danej  sprawy  jednoznacznie  wynika,

że odpowiedź na reklamację została doręczona Abonentowi

21.  Po  wyczerpaniu  postępowania  reklamacyjnego  Abonent  uprawniony  jest  do  skierowania

sprawy  na  drogę  sądową.  Zamawiający  lub  Abonent  będący  Konsumentem  jest  uprawniony

do  dochodzenia  roszczeń  w  postępowaniu  mediacyjnym prowadzonym  przez  Prezesa  Urzędu

Komunikacji  Elektronicznej  lub  przed  stałymi  polubownymi  sądami  konsumenckimi  przy

Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, o których mowa w art. 109 i 110 Ustawy.

DZIAŁ XII

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH ORAZ TAJEMNICA TELEKOMUNIKACYJNA

1.  Dane  osobowe  Abonenta  przetwarzane  są  w  zakresie  niezbędnym  do  wykonania  Umowy

Abonenckiej lub podjęcia na żądanie  Zamawiającego działań przed jej zawarciem,marketingu

bezpośredniego  własnych  produktów  lub  usług  Dostawcy  Usług  oraz  dochodzenia  roszczeń  z

tytułu  prowadzonej  działalności  gospodarczej. W  zakresie  określonym  w  przepisach  prawa 

dane  osobowe  mogą  być  przekazywane  i  udostępniane  uprawnionym  osobom,  organom  lub

sądom, w tym w celu dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

2.  Podanie  danych  osobowych  przez  Abonenta  jest  dobrowolne.  Abonentowi  przysługuje  prawo

wglądu do własnych danych osobowych i ich poprawiania.

3.  Dostawca  Usług,  świadcząc  Usługi,  przestrzega  tajemnicy  telekomunikacyjnej,  obejmującej

m.in. dane dotyczące Abonenta, treść indywidualnych komunikatów oraz dane transmisyjne.

4.  Dane  transmisyjne  oraz  inne  dane  Abonenta  przetwarzane  są dla  celów  zarządzania  ruchem

Sieci  oraz  przekazywania  w  niej  komunikatów,  obsługi  abonentów  oraz  naliczenia  opłat

należnych z tytułu świadczenia Usług

5.  Abonent  ma  możliwość  wpływu  na  zakres  przetwarzania  danych  transmisyjnych  i  innych

danych  jego  dotyczących  poprzez  udzielenie  (wycofanie)  zgody  na  przetwarzanie  tych

danych, w przypadku, gdy dane są przetwarzane na podstawie zgody Abonenta.

6.  Dla celów marketingu Usług Dostawca Usług przetwarza dane transmisyjne obejmujące adres

i telefon kontaktowy.

7.  Dostawca  Usług  będzie  przetwarzał  dane  transmisyjne  w  okresie  obowiązywania  Umowy

Abonenckiej,  a  po  jej  zakończeniu  w  okresie  dochodzenia  roszczeń,  nie  później  niż  do  czasu

ich przedawnienia, lub wykonywania zadań przewidzianych w przepisach prawa.

DZIAŁ XIII

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.  W  sprawach  nieuregulowanych  Umową  Abonencką,  Regulaminem,  Cennikiem oraz

odrębnymi  regulaminami  usług  dodatkowych  mają  zastosowanie  odpowiednie  przepisy

prawa, w szczególności Ustawy oraz Kodeksu cywilnego.

2.  W  trakcie  trwania  Umowy  Abonenckiej  Abonent  obowiązany  jest  do  niezwłocznego

powiadomienia  Dostawcy  Usług  o  każdej  zmianie  adresu  lub  innych  danych  identyfikujących

Abonenta zawartych w Umowie Abonenckiej,

3.  Dostawca  Usług  zastrzega  sobie  prawo  do  rejestrowania  rozmów  telefonicznych

prowadzonych  przez  Abonenta  z  Dostawcą  Usług,  w  celu  utrwalenia  jego  wniosków  oraz

oświadczeń.

4.  Regulamin wchodzi w życie z dniem 02.02.2015r.