Regulamin
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH
DZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa zakres i warunki świadczenia Usług przez Dostawcę Usług.
2. Dostawca Usług może wprowadzić dodatkowe szczegółowe regulaminy dla Usług
uregulowanych w Regulaminie, w szczególności związane z akcjami promocyjnymi, jak
również odrębne regulaminy dla usług nieuregulowanych w Regulaminie.
3. Postanowienia Umowy Abonenckiej, Cennika, jak również odrębnych regulaminów,
odmienne od postanowień zawartych w Regulaminie, znajdują pierwszeństwo przed
postanowieniami Regulaminu.
4. Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:
Abonent strona Umowy Abonenckiej zawartej z Dostawcą Usług;
Aktywacjaczynności podejmowane przez Dostawcę Usług, w wyniku których następuje
uruchomienie świadczenia Usług na rzecz Abonenta,
podlegające opłacie zgodnie z Cennikiem;
Cennikwykaz opłat za świadczenie Usług oraz innych usług świadczonych przez
Dostawcę Usług wraz z opisem zasad ich naliczania;
Dostawca Usług przedsiębiorca telekomunikacyjny, będący stroną Umowy Abonenckiej
zawartej z Dostawcą Usług
Instalacjaczynności techniczne podejmowane przez Dostawcę Usług, w celu wykonania
Zakończenia Sieci lub montażu Sprzętu w Lokalu i
aktywacji Usługi.
Konsument Abonent lub Zamawiający będący osobą fizyczną, dokonujący czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego
działalnością gospodarczą lub zawodową;
Lokalbudynek lub lokal mieszkalny lub użytkowy wskazany w Umowie Abonenckiej
jako miejsce świadczenia Usługi/zakończenia Sieci;
Okres Rozliczeniowy okres, za który dokonywane są rozliczenia należności z tytułu
świadczenia Usług, liczony w pełnych miesiącach,
rozpoczynający i kończący się w dniach wskazanych
przez Dostawcę usług na rachunku/fakturze. O ile
Umowa Abonencka nie stanowi inaczej, Okres
Rozliczeniowy wynosi 1 miesiąc;
Opłata Abonamentowa wskazana w Umowie Abonenckiej opłata przysługująca
Dostawcy Usług wobec Abonenta, naliczana z tytułu
świadczenia Usługi za każdy Okres Rozliczeniowy;
Regulamin niniejszy regulamin;
Sieć sieć telekomunikacyjna wykorzystywana przez Dostawcę Usług do świadczenia
Usług;
Sprzęturządzenie techniczne (w szczególności modem, router. antena, urządzenie CPE,
dekoder) oraz Zakończenie Sieci, niezbędne do
korzystania z Usług.
Strona WWW Strona internetowa zamieszczona pod adresem www.telnet.r-ce.pl ;
Umowa Abonencka umowa o świadczenie Usług, zawarta pomiędzy Dostawcą Usług a
Abonentem;
Urządzenie końcoweurządzenie będące własnością Abonenta, służące do odbioru
sygnału dostarczanego przez Dostawcę Usług, np.
odbiornik telewizyjny, radiowy, aparat telefoniczny,
komputer;
Usługi świadczone przez Dostawcę Usług Usługi Internetowe, Usługi Telefoniczne lub
Usługi Telewizji oraz związane z nimi usługi
dodatkowe;
Usługi Internetowezapewnienie transmisji danych, w tym dostępu do Internetu za
pośrednictwem Sieci, świadczone w stacjonarnej lub
ruchomej publicznej sieci telefonicznej;
Usługa Internetu Stacjonarnego Usługa Internetowa świadczona w stacjonarnej
publicznej sieci telefonicznej;
Usługa Internetu Mobilnego Usługa Internetowa świadczona w ruchomej publicznej
sieci telefonicznej;
Usługi Telefoniczneusługi inicjowania i odbierania połączeń głosowych za pomocą
Sieci.
Usługi Telewizyjne usługi telewizji kablowej polegające na dostarczaniu programów
telewizyjnych i radiowych w drodze transmisji
sygnału analogowego lub cyfrowego;
Zakończenie Sieci część Sieci umiejscowiona w Lokalu zakończona gniazdem
abonenckim, umożliwiająca podłączenie do Sieci
Sprzętu i Urządzeń Końcowych oraz korzystanie z
Usług;
Ustawa ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171 poz.
1800 ze zm.);
Zamawiający podmiot ubiegający się o zawarcie Umowy Abonenckiej z Dostawcą
Usług.
DZIAŁ II
UMOWA ABONENCKA
1. Zawarcie Umowy Abonenckiej następuje w oparciu o wniosek złożony przez Zamawiającego
u Dostawcy Usług ustnie, na piśmie, telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej
albo za pomocą formularza umieszczonego na Stronie WWW.
2. Umowa Abonencka może zostać zawarta:
1. na piśmie w siedzibie Dostawcy Usług,
2. na piśmie poza siedzibą Dostawcy Usług, z upoważnionym przedstawicielem Dostawcy
Usług,
3. w formie elektronicznej za pomocą formularza udostępnionego przesłanego na adres e-mail.
3. Umowa Abonencka zawierana jest na czas określony lub nieokreślony.
4. Dostawca Usług może żądać przy zawarciu Umowy Abonenckiej następujących danych i
dokumentów:
1. w przypadku osoby fizycznej: nazwisko i imiona, imiona rodziców, miejsce i data urodzenia,
adres miejsca zamieszkania i adres korespondencyjny, jeżeli jest on inny niż adres miejsca
zamieszkania; numer ewidencyjny PESEL - w przypadku obywatela Rzeczypospolitej
Polskiej, nazwy, serii i numeru dokumentu (ów) potwierdzających tożsamość, a w przypadku
cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej albo
Konfederacji Szwajcarskiej - numeru paszportu lub karty pobytu,
2. w przypadku osoby prawnej lub innej jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości
prawnej: nazwy, adresu/adresu do korespondencji, numeru NIP, numeru REGON na
podstawie okazanego wpisu do KRS lub Ewidencji Działalności Gospodarczej.
5. Dostawca Usług uzależnia zawarcie Umowy Abonenckiej od istnienia warunków
technicznych niezbędnych do świadczenia Usług na rzecz Zamawiającego.
6. Dostawca Usług może uzależnić zawarcie Umowy Abonenckiej od:
1. dostarczenia przez Zamawiającego dokumentów potwierdzających możliwość wykonania
zobowiązań wobec Dostawcy Usług wynikających z Umowy Abonenckiej,
2. pozytywnej oceny wiarygodności płatniczej Abonenta, wynikającej z danych będących w
posiadaniu Dostawcy Usług lub udostępnionych mu przez biuro informacji gospodarczej.
7. Dostawca Usług może odmówić zawarcia Umowy Abonenckiej lub zawrzeć tę umowę na
warunkach mniej korzystnych dla Abonenta w wyniku negatywnej oceny wiarygodności
płatniczej dokonanej na podstawie informacji udostępnionych przez biuro informacji
gospodarczej, w szczególności poprzez żądanie zabezpieczenia wierzytelności wynikających
z Umowy Abonenckiej.
8. Dostawca Usług może odmówić zawarcia Umowy Abonenckiej, jeżeli zamawiający Usługę
nie posiada tytułu prawnego do Lokalu.
9. Umowę Abonencką zawiera Dostawca Usług lub osoba przez niego upoważniona.
10. W przypadku Umowy Abonenckiej zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Dostawcy Usług, Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania
przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych
poniżej. Oświadczenie można złożyć w szczególności na formularzu, którego wzór stanowi
Załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r.o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827) lub
Załącznik nr 1 do Umowy Abonenckiej.
11. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy Abonenckiej wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem. Dostawca Usług nie zapewnia możliwości złożenia
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Abonenckiej drogą elektroniczną.
12. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy Abonenckiej zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa umowę tę uważa się za niezawartą. Jeżeli Konsument
złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Abonenckiej zanim Dostawca Usług przyjął
jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
13. Dostawca Usług ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Abonenckiej, zwrócić
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym poniesione przez
Konsumenta koszty dostarczenia Sprzętu. Dostawca Usług dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami.
14. Konsument ma obowiązek zwrócić Dostawcy Usług dostarczony przez niego Sprzęt lub
przekazać go osobie upoważnionej przez Dostawcę Usług do odbioru niezwłocznie, jednak
nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Dostawca Usług
zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy
przed jego upływem na adres siedziby Dostawcy Usług. Konsument ponosi bezpośrednie
koszty zwrotu Sprzętu Dostawcy Usług, takie jak koszt odesłania pocztą według
standardowych opłat operatora pocztowego lub koszt przesyłki kurierskiej.
15. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy Abonenckiej po zgłoszeniu
żądania rozpoczęcia wykonywania Usługi przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy
Abonenckiej, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od
umowy.
16. Kwotę zapłaty, o której mowa w pkt 15, oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego
świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionych w Umowie Abonenckiej opłat.
17. Konsument nie ponosi kosztów:
1) świadczenia Usług, w całości lub w części, za czas do odstąpienia od umowy,
jeżeli:
a) Dostawca Usług nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od umowy i
skutkach jego wykonania lub
b) Konsument nie żądał spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia
od Umowy Abonenckiej.
18. Prawo odstąpienia od Umowy Abonenckiej zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na
odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
1. jeżeli Dostawca Usług wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Dostawcę Usług utraci prawo odstąpienia od umowy;
2. w której Konsument wyraźnie żądał, aby Dostawca Usług do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Dostawca Usług świadczy dodatkowo inne
usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy
Abonenckiej przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
3. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
4. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Dostawcę Usług o utracie prawa
odstąpienia od umowy.
19. Abonent może składać zamówienia na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje usługi na
piśmie w siedzibie Dostawcy Usług lub za pośrednictwem formularza znajdującego się na
Stronie WWW. W przypadku cyfrowej Usługi Telewizyjnej Dostawca Usług może zapewnić
Abonentowi możliwość składania zamówień mogą być składane za pośrednictwem menu
dekodera telewizyjnego, przy użyciu numeru PIN przyznanego Abonentowi.
20. W przypadku Usługi Internetu mobilnego Abonent może złożyć zamówienie na zakup
dodatkowego pakietu transmisji danych za pośrednictwem strony WWW, telefonicznie lub
osobiście. Pakiet ulega aktywacji po dokonaniu przedpłaty.
21. Abonent może kontaktować się z Dostawcą Usług w następujący sposób:
1. pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ;
2. telefonicznie pod numerem 17 22 18 991, 508 153 474;
3. faksem pod numerem 17 785 22 75;
4. osobiście w jednostkach obsługujących użytkowników Dostawcy Usług, tj. w Ropczycach
przy ul. Św. Barbary 3.;
DZIAŁ III
ZASADY KORZYSTANIA ZE SPRZĘTU ORAZ JEGO ZWROTU
1. Sprzęt przeznaczony jest do używania przez Abonenta dla celów świadczenia Usługi na
zasadach określonych w Umowie Abonenckiej oraz Regulaminie, przez czas obowiązywania
Umowy Abonenckiej.
2. O ile nie postanowiono inaczej, Sprzęt pozostaje własnością Dostawcy Usług.
3. Dostawca Usług zobowiązany jest do dostarczenia Sprzętu wolnego od wad. Sprzęt objęty
jest 24 miesięczną gwarancją producenta.
4. W przypadku, gdy Instalacja Sprzętu jest połączona z większymi niż przeciętne nakładami
materiałowymi lub czasowymi, Dostawca usług jest uprawniony do pobrania opłaty wyższej
od wskazanej w Cenniku, na podstawie kosztorysu zaakceptowanego przez Zamawiającego
przed zawarciem Umowy Abonenckiej.
5. Abonent jest zobowiązany udostępnić Lokal w celu wykonania Instalacji w terminie
ustalonym z Dostawcą usług, umożliwiającym dochowanie wskazanego w Umowie
Abonenckiej terminu rozpoczęcia świadczenia Usług.
6. Dostawca Usług zobowiązuje się do Instalacji Zakończenia Sieci zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i obowiązującymi normami, do miejsca wskazanego przez Abonenta. Kable
zostaną poprowadzone możliwie najkrótszą drogą do Zakończenia Sieci. Prace instalacyjne w
Lokalu mogą obejmują m.in. wiercenie otworów, położenie kabla oraz instalację niezbędnych
elementów Zakończenia Sieci.
7. Przedstawiciel Dostawcy Usług nie jest uprawniony ani zobowiązany do przestawiania mebli
i innego wyposażenia znajdującego się w Lokalu.
8. W czasie Instalacji w Lokalu powinien przebywać Abonent lub upoważniona przez niego
pełnoletnia osoba.
9. Abonent stwierdza fakt wydania Sprzętu oraz prawidłowego lub nieprawidłowego wykonania
Instalacji własnoręcznym podpisem na protokole przedłożonym przez przedstawiciela
Dostawcy Usług.
10. Podmiotem wyłącznie uprawnionym do dokonywania jakichkolwiek zmian oraz konserwacji
Sprzętu, jak również usuwania awarii i usterek Sprzętu jest Dostawca Usług.
11. Abonent zobowiązany jest do używania Sprzętu w sposób zgodny z jego przeznaczeniem oraz
przekazaną mu instrukcją. Abonent nie jest uprawniony do udostępniania Sprzętu osobom
trzecim, jak również przenoszenia go poza obręb Lokalu.
12. Abonent zobowiązany jest do zabezpieczenia przed dostępem osób nieuprawnionych
przekazanych mu przez Dostawcę Usług haseł. loginów, numerów PIN oraz innych
podobnych danych.
13. O ile Umowa Abonencka nie stanowi inaczej, Abonent uzyskuje prawo do instalacji jednego
Zakończenia Sieci. Instalacja w Lokalu kolejnych Zakończeń Sieci dokonywana jest za
dodatkową opłatą określoną w Cenniku.
14. O ile w Umowie Abonenckiej nie przewidziano inaczej, Sprzęt oraz Usługi nie mogą
stanowić podstawy do świadczenia przez Abonenta, odpłatnie lub nieodpłatnie, usług
telekomunikacyjnych na rzecz osób trzecich.
15. Abonent zobowiązany jest do poinformowania niezwłocznie Dostawcy Usług o
nieprawidłowym działaniu, uszkodzeniu lub utracie Sprzętu, nie później niż w ciągu 48
godzin od ich stwierdzenia.
16. Wymiana Sprzętu następuje:
1. nieodpłatnie w przypadku ujawnienia się wad Sprzętu wynikających z przyczyn tkwiących w
nim przed wydaniem Abonentowi oraz w przypadku zmiany technologii świadczenia Usług,
2. odpłatnie w przypadku utraty lub uszkodzenia Sprzętu będących następstwem używania go
niezgodnie z instrukcją, przeznaczeniem, Umową abonencką lub Regulaminem. W takim
przypadku Abonent ponosi koszt naprawy lub wymiany Sprzętu w wysokości określonej w
Cenniku,
3. odpłatnie w przypadku zmiany zakresu świadczonych Usług, skutkującej koniecznością
wymiany Sprzętu lub dokonania w nim zmian, w wysokości określonej w Cenniku.
17. Po wygaśnięciu lub rozwiązaniu Umowy Abonenckiej Abonent zobowiązany jest do zwrotu
Sprzętu na własny koszt nie później niż w ciągu 14 dni od zakończenia okresu
obowiązywania Umowy Abonenckiej do siedziby Dostawcy Usług, w stanie nie gorszym niż
wynikający z normalnej eksploatacji.
18. Na wniosek Abonenta złożony ustnie, na piśmie, telefonicznie, za pośrednictwem poczty
elektronicznej albo za pomocą formularza umieszczonego na Stronie WWW Dostawca Usług
odbierze Sprzęt z Lokalu we własnym zakresie, za pobraniem opłaty wskazanej w Cenniku.
19. W przypadku braku zwrotu Sprzętu w terminie określonym w pkt 17, pomimo uprzedniego
wezwania Abonenta do jego zwrotu, Dostawca Usług może odebrać Sprzęt na koszt Abonenta
za pobraniem opłaty wskazanej w Cenniku.
20. Niezależnie od powyższych postanowień w przypadku braku zwrotu Sprzętu w terminie bądź
zwrotu Sprzętu uszkodzonego lub zużytego w stopniu wykraczającym poza prawidłową
eksploatację, mimo dodatkowego wezwania ze strony Dostawcy usług, Abonent nie będący
Konsumentem zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w wysokości określonej w
Cenniku.
DZIAŁ IV
OPŁATY
1. Wysokość opłat za Usługi świadczone przez Dostawcę Usług określa Cennik, a w przypadku
usług dodatkowych dostępnych w ramach cyfrowej Usługi Telewizyjnej, takich jak video na
żądanie (VOD), gry, itp. również cennik usług dodatkowych dostępny w menu dekodera
służącego do korzystania z Usługi Telewizyjnej.
2. Cennik jest dostępny na Stronie WWW oraz w siedzibie Dostawcy Usług pod adresem
Świętej Barbary 3 w Ropczycach. Egzemplarz cennika może zostać dostarczony Abonentowi
odpłatnie na każde jego żądanie.
3. Abonent uiszcza Opłatę Abonamentową z góry za każdy Okres Rozliczeniowy. W przypadku
świadczenia Usługi przez niepełny Okres Rozliczeniowy, Opłata Abonamentowa jest
obliczana proporcjonalnie do liczby dni, w których Usługa była świadczona.
4. Opłaty uiszczane są w terminie wskazanym na doręczonym Abonentowi rachunku/fakturze,
przy czym o ile nie wskazano inaczej, termin ten wynosi 14 dni od dnia wystawienia
rachunku/faktury.
5. Opłaty wnoszone są na rachunek bankowy Dostawcy Usług wskazany na przesłanym
Abonentowi rachunku/fakturze.
6. Uiszczając opłatę Abonent zobowiązany jest podać w tytule przelewu numer przydzielony
Abonentowi przez Dostawcę Usług, wskazany w Umowie Abonenckiej na rachunku/fakturze.
7. Dostawca dostarcza Abonentowi nieodpłatnie z każdą fakturą podstawowy wykaz
wykonanych Usług zawierający informację o zrealizowanych płatnych połączeniach z
podaniem, dla każdego typu połączeń, ilości jednostek rozliczeniowych odpowiadającej
wartości zrealizowanych przez Abonenta połączeń.
8. Na żądanie Abonenta Dostawca Usług dostarcza szczegółowy wykaz wykonanych usług
telekomunikacyjnych za ostatni Okres Rozliczeniowy, obejmujący informację o
zrealizowanych płatnych połączeniach, z podaniem, dla każdego połączenia: numeru
wywoływanego, daty oraz godziny rozpoczęcia połączenia, czasu jego trwania oraz
wysokości opłaty za połączenie z wyszczególnieniem ceny brutto i netto. Z tytułu
dostarczenia szczegółowego wykazu wykonanych usług Dostawca Usług pobiera opłatę
określoną w Cenniku.
9. Dostawca Usług dostarcza wykaz, o którym mowa w ust. 9 wraz z fakturą wystawioną za
Okres Rozliczeniowy, którego dotyczy ten wykaz.
10. Na żądanie Abonenta Dostawca Usług dostarcza szczegółowy wykaz wykonanych usług
telekomunikacyjnych za okresy rozliczeniowe poprzedzające nie więcej niż 12 miesięcy okres
rozliczeniowy, w którym Abonent zażądał tego świadczenia. Dostawca Usług dostarcza
wykaz w terminie 14 dni od dnia złożenia żądania przez Abonenta. Z tytułu dostarczenia
wykazu Dostawca Usług pobiera opłatę określoną w Cenniku.
DZIAŁ V.
ZAWIESZENIE ŚWIADCZENIA USŁUG
1. Zawieszenie świadczenia Usługi może nastąpić na pisemny wniosek Abonenta, który nie
zalega z opłatami wynikającymi z Umowy Abonenckiej. Zawieszenie świadczenia Usługi
następuje począwszy od pierwszego dnia Okresu Rozliczeniowego następującym po Okresie
Rozliczeniowym, w którym Abonent złożył wniosek.
2. W okresie zawieszenia świadczenia Usługi Opłaty Abonamentowej nie pobiera się.
3. Ponowna aktywacja Usługi następuje na wniosek Abonenta.
4. Umowa zostaje automatycznie przedłużona o okres zawieszenia.
DZIAŁ V
USŁUG INTERNETOWE
1. Operator świadczy Usługę Internetową w zasięgu Sieci i w zakresie istniejących możliwości
technicznych, na warunkach określonych w Umowie Abonenckiej, Cenniku i Regulaminie.
2. Usługa Internetu stacjonarnego obejmuje przyłączenie do Sieci, w tym montaż gniazda
abonenckiego oraz zapewnienie dostępu do ogólnodostępnej sieci Internet.
3. Usługa Internetu mobilnego obejmuje: aktywację usługi, przekazanie Abonentowi do
użytkowania karty SIM wraz z przyznanym numerem MSISDN, wstępną aktywację karty
SIM, pełną aktywację karty SIM wraz limitem danych odpowiednim dla wybranego przez
Abonenta pakietu, zapewnienie dostępu za pośrednictwem modemu do ogólnodostępnej sieci
Internet. Usługa dostępna jest wyłącznie na terenie Polski.
4. Dostawca Usług zaleca Abonentowi zainstalowanie na Urządzeniu Końcowym
oprogramowania antywirusowego oraz dokonywania okresowej kontroli antywirusowej
wszelkich otrzymanych i przechowywanych przez niego danych. Dostawca Usług zaleca
Abonentowi wyłączanie urządzeń z sieci w czasie wyładowań atmosferycznych.
5. Abonent nie jest uprawniony do udostępniania Usług Internetowych osobom trzecim, jak
również nie może świadczyć na ich podstawie (odpłatnie bądź nieodpłatnie) jakichkolwiek
usług telekomunikacyjnych, bez uprzedniej zgody Dostawcy Usług wyrażonej na piśmie pod
rygorem nieważności.
6. W przypadku dokonania przez Abonenta we własnym zakresie zmian konfiguracji lub
parametrów Sprzętu w stosunku do pierwotnych ustawień bądź dokonania innych zmian, w
następstwie których korzystanie z Usługi będzie utrudnione lub niemożliwe, Dostawca Usług
na żądanie Abonenta przywróci Sprzęt do stanu poprzedniego, co wiąże się z koniecznością
zapłaty przez Abonenta opłaty określonej w Cenniku.
7. Abonent jest zobowiązany korzystać z Usług Internetowych zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa, postanowieniami Umowy Abonenckiej oraz Regulaminem. W
szczególności Abonent zobowiązany jest powstrzymać się od rozpowszechniania materiałów
zawierających treści niezgodne z przepisami prawa, naruszania praw własności intelektualnej
lub dóbr osobistych osób trzecich, podejmowania czynności mających na celu uzyskanie
nieautoryzowanego dostępu do systemów komputerowych Dostawcy Usług lub osób trzecich,
korzystania z Usług Internetowych w sposób prowadzący do naruszenia prawidłowego
działania Sieci lub urządzeń Dostawcy Usług bądź podmiotów trzecich
8. Dostawca usług nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Abonentów
niebędących Konsumentami na skutek braku możliwości korzystania z Usług Internetowych
w sposób prawidłowy, a w szczególności braku lub opóźnienia transmisji danych.
9. W przypadku Usługi Internetu mobilnego, Dostawca Usług umożliwia Abonentowi uzyskanie
informacji o stopniu wykorzystania przyznanego mu w ramach Umowy Abonenckiej pakietu
transmisji danych za pośrednictwem strony WWW, telefonicznie lub osobiście w siedzibie
Dostawcy Usług. Dostawca Usług niezwłocznie informuje Abonenta o wyczerpaniu
przysługującego mu pakietu za pośrednictwem strony WWW.
10. Abonent zobowiązany jest zachować w tajemnicy przyznany mu kod PIN oraz kod PUK
udostępniony mu w związku ze świadczeniem Usługi Internetu mobilnego, jak również
chronić Kartę SIM przed zniszczeniem, uszkodzeniem i zagubieniem.
11. Abonent ponosiodpowiedzialność za posłużenie się kodem PIN, kodem PUK lub Kartą SIM
przez osoby trzecie, chyba że osoba trzecia weszła w posiadanie tych danych z przyczyn
niezależnych od Abonenta.
12. W przypadku zagubienia, zniszczenia lub uszkodzenia Karty SIM, jak również w przypadku
podejrzenia zapoznania się osoby trzeciej z kodem PIN i/lub PUK, Abonent zobowiązany jest
niezwłocznie poinformować o tym Dostawcę Usług za pośrednictwem kontaktu
telefonicznego lub osobiście w celu zablokowania dostępu do Usługi Internetu mobilnego. W
przypadku uchybienia powyższemu obowiązkowi Dostawca Usług nie odpowiada za szkodę
wyrządzona Abonentowi związaną z nie zablokowaniem dostępu do Usługi Internetu
Mobilnego.
13. W przypadku braku dyspozycji Abonenta do odblokowania KARTY SIM złożonej w terminie
do 14 dni od zablokowania Karty SIM, następuje jej unieważnienie.
DZIAŁ VI
USŁUGI TELEFONICZNE
1. W ramach Usługi Telefonicznej Dostawca zapewnia Abonentowi możliwość inicjowania i
odbierania połączeń telefonicznych miejscowych, strefowych, międzystrefowych oraz
międzynarodowych.
2. Abonent uprawniony jest do złożenia wniosku o ograniczenie możliwości dokonywania
połączeń wychodzących. W takim wypadku Dostawca uprawniony jest do pobrania opłaty
określonej w Cenniku.
3. Abonentowi przysługuje prawo do pisemnego żądania zmiany przydzielonego numeru, jeżeli
wykaże, że korzystanie z niego jest uciążliwe. W takim wypadku Dostawca Usług
uprawniony jest do pobrania opłaty określonej w Cenniku.
4. W przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca wykonywania działalności,
Abonent może żądać przeniesienia przydzielonego numeru w ramach istniejącej sieci na
obszarze o tej samej strefie numeracyjnej. W takim wypadku Dostawca Usług uprawniony
jest do pobrania opłaty określonej w Cenniku.
5. Abonent może żądać przy zmianie Dostawcy Usług przeniesienia przydzielonego numeru do
istniejącej sieci dostawcy usług na obszarze geograficznym – w przypadku numerów
geograficznych lub terenie całego kraju – w przypadku numerów niegeograficznych..
6. Przeniesienie numeru, o którym mowa w ust. 5, następuje nie później niż w terminie 1 dnia
roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług
telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia
świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.
7. Dostawca Usług zapewnia połączenia z numerami alarmowymi w zakresie wymaganym
przepisami prawa. Połączenia te kierowane są do właściwych terytorialnie jednostek służb,
którym przydzielono numer alarmowy. Brak realizacji połączeń z numerami alarmowymi
może wynikać z braku zasilania energią elektryczną Urządzenia Końcowego lub Sprzętu albo
z awarii.
8. Dodatkowo występują następujące ograniczenia w kierowaniu połączeń do numerów
alarmowych:
1. w przypadku, gdy zestawienie połączenia na numery alarmowe typu 9XX (gdzie XX oznacza
pozostałe cyfry zdefiniowane w planie numeracji krajowej dla poszczególnych numerów
alarmowych) jest niemożliwe, Dostawca Usług może skierować połączenie na numer
alarmowy 112,
2. w przypadku, gdy połączenie na numer alarmowy wykonywane z danego obszaru
administracyjnego (powiat, gmina) jest realizowane za pośrednictwem stacji bazowej
znajdującej się na sąsiednim obszarze administracyjnym, połączenie takie może być
skierowane do jednostki znajdującej się na terenie tego sąsiedniego obszaru
administracyjnego.
9. Przy realizowaniu połączeń na numery alarmowe, Dostawca Usług gromadzi dane o
lokalizacji telefonu lub innego Urządzenia Końcowego. W pozostałych przypadkach dane o
lokalizacji są gromadzone wyłącznie za uprzednią zgodą Abonenta, o ile jest to niezbędne do
świadczenia Usługi przez Dostawcę Usług.
10. Abonent nie może wykorzystywać urządzeń telekomunikacyjnych, które umożliwiają
podłączenie do Sieci Dostawcy usług i kierowanie do niej połączeń telekomunikacyjnych
pochodzących z innych sieci telekomunikacyjnych, jak również nie może kierować do Sieci
Dostawcy usług ruchu telekomunikacyjnego z innych sieci telekomunikacyjnych.
11. W zakresie połączeń związanych z numerami usług o podwyższonej opłacie Dostawca Usług:
1. zapewnia nieodpłatnie możliwość blokowania połączeń telefonicznych z numerami o
podwyższonej opłacie,
2. umożliwia określenie maksymalnej ceny za jednostkę rozliczeniową usługi albo ceny za
połączenie, w przypadku usługi taryfikowanej za całe połączenie,
3. umożliwia nieodpłatne blokowanie połączeń wychodzących, których cena przekracza cenę
maksymalną określoną przez Abonenta w żądaniu,
4. umożliwia nieodpłatne blokowanie połączeń przychodzących.
12. Dostawca Usług udostępnia swoim abonentom spis abonentów Usług Telefonicznych oraz
świadczy na ich rzecz usługę biura informacji o numerach telefonicznych
abonentów.Dostawca Usług może udostępniać niezbędne dane innym przedsiębiorcom
telekomunikacyjnym prowadzącym spisy abonentów lub świadczącym usługę informacji o
numerach telefonicznych, w tym usługę ogólnokrajowego spisu abonentów oraz usługę
informacji o numerach obejmującej wszystkich abonentów publicznie dostępnych usług
telefonicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
13. W przypadku Abonentów będących osobami fizycznymi, zamieszczenie ich danych w spisie
abonentów, udostępnianie informacji o numerach telefonicznych, a także przekazanie danych
takich abonentów innym przedsiębiorcom telekomunikacyjnym prowadzącym spisy
abonentów lub świadczącym usługę informacji o numerach telefonicznych wymaga zgody
Abonenta. Dostawca Usług udostępnia w swojej siedzibie oraz na Stronie WWW formularze
obejmujące oświadczenie o wyrażeniu zgody.
1.
DZIAŁ VII
USŁUGI TELEWIZYJNE
1. W ramach Usługi Telewizyjnej Dostawca Usług zobowiązuje się dostarczać Abonentowi
sygnały analogowe lub cyfrowe umożliwiające odbiór programów telewizyjnych o jakości
zgodnej z właściwymi normami technicznymi.
2. Dostawca Usług informuje o następujących funkcjonalnościach treści cyfrowych oraz
technicznych środkach ich ochrony.
3. Dostawca Usług informuje o następujących mających znaczenie interoperacyjnościach treści
cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem.
4. W przypadku, gdy Usługa Telewizyjna świadczona jest przez więcej niż jednego
przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, we wszelkich sprawach związanych z realizacją
Umowy Abonenckiej, w szczególności w sprawie płatności, reklamacji, zgłoszenia usterki,
itp. kontaktować należy się z TelNet Krzysztof Drozd z siedzibą w Ropczycach, którego
pełne dane kontaktowe dostępne są na Stronie WWW. W przypadku określonym zdaniu
pierwszym wszelkie dokumenty rozliczeniowe wystawiane są przez podmiot wskazany
powyżej, a płatności następują na jego rachunek bankowy wskazany na fakturze.
5. W okresach promocyjnych lub testowych Abonentowi mogą zostać udostępnione, bez
dodatkowych opłat, dodatkowe kanały i/lub pakiety nieobjęte Umową Abonencką.
Udostępnienie jak i wycofanie takich kanałów/pakietów nie wymaga poinformowania
Abonenta i nie stanowi zmiany Umowy Abonenckiej.
6. Dostawca Usług informuje, iż z ważnych przyczyn, takich jak utrata uprawnień do emisji
programu, zmiana ustawień satelity nadawania, zaprzestanie nadawania programu przez jego
nadawców, może wystąpić konieczność wycofania programu z oferty Dostawcy Usług lub też
zastąpienia go innym. W takim wypadku Dostawca Usług zobowiązany jest do
poinformowania Abonenta o zmianie na piśmie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub
za pomocą komunikatu emitowanego na ekranie odbiornika telewizyjnego Abonenta. W
związku z wprowadzeniem opisanych wyżej zmian Abonentowi przysługuje prawo do
rozwiązania Umowy Abonenckiej bez zachowania okresu wypowiedzenia, jednak nie później
niż w ciągu 1 miesiąca od dokonania zmiany.
7. Korzystanie z Usługi Telewizyjnej odpłatnie lub nieodpłatnie przez inne osoby, w tym
klientów Abonenta, jak również w lokalach, do których dostęp ma większy, ograniczony lub
nieograniczony, krąg osób, możliwe jest wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Dostawcy.
8. Abonent uprawniony jest do kopiowania programów telewizyjnych w całości lub części
wyłącznie dla użytku własnego, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie korzyści majątkowych.
Kopiowanie w innych celach jest zabronione.
9. W przypadku cyfrowej Usługi Telewizyjnej po zawarciu Umowy Abonenckiej Dostawca
Usług może zapewnić Abonentowi zakup dodatkowych pakietów programów telewizyjnych
lub dodatkowych usług, takich jak wideo na żądanie (VOD), dostęp do serwisów
informacyjnych i multimedialnych, przy użyciu przyznanego mu osobistego numeru
identyfikacyjnyPIN za pośrednictwem menu dekodera telewizyjnego.
10. Aktywacja dostępu do dodatkowych pakietów programów telewizyjnych nastąpi najpóźniej w
następnym dniu roboczym po dokonaniu zakupu, chyba że istnieje osobny regulamin
dodatkowy lub regulamin promocji, w którym podany jest inny warunek dotyczący terminu
uruchomienia dostępu do Pakietu.
11. Zakup dodatkowego pakietu programów telewizyjnych może być dokonany na minimum
jeden Okres Rozliczeniowy liczony od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu
aktywacji pakietu.
12. Abonent ma prawo do rezygnacji z wykupionego na czas nieokreślony dodatkowego pakietu
programów telewizyjnych z jednomiesięcznym terminem wypowiedzenia ze skutkiem na
koniec miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożone zostanie wypowiedzenie.
13. Zakup lub zmiana wykupionych dodatkowych pakietów programów telewizyjnych może
podlegać osobnym regulaminom i może wiązać się z zapłatą za Opłatą aktywacyjną,
określoną w Cenniku.
14. Abonent zalegający z płatnościami na rzecz Dostawcy Usług lub będący w okresie
wypowiedzenia Umowy Abonenckiej, może skorzystać z wybranych dodatkowego pakietu
programów telewizyjnych lub usług dodatkowych po uprzednim uregulowaniu zobowiązań
wobec Dostawcy Usług.
15. Użycie jPIN do potwierdzenia zakupu jest równoznaczne z dokonaniem zakupu i zgodą na
naliczenie obciążenia za zakupioną Usługę.
16. W celach zachowania bezpieczeństwa Abonenta, w przypadku 5-krotnego niepoprawnego
wpisania numeru jPIN, numer ten może zostać zablokowany.
17. Abonent jest odpowiedzialny za zachowanie numerów PIN w tajemnicy przed osobami
trzecimi.
18. Zaleca się niezwłoczną zmianę numerów PIN w przypadku, gdy zostały one wyjawione
osobom niepowołanym.
19. Abonent ponosi odpowiedzialność za skutki wynikające z ujawnienia numerów PIN przez
Abonenta osobom trzecim, chyba, że do takiego ujawnienia doszło z przyczyn niezależnych
od Abonenta.
20. Abonent może dokonywać operacji odblokowania i blokowania numerów PIN za
pośrednictwem dekodera telewizyjnego, telefonicznie pod numerem 508 153 474, 17 22 18
991, osobiście w siedzibie Dostawcy Usług pod adresem Świętej Barbary 3 w Ropczycach.
DZIAŁ VIII
JAKOŚĆ USŁUG
1. Dostawca Usług świadczy Usługi 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
2. Minimalny oferowany poziom jakości Usługi Internetowej wynosi 128kbps
3. Minimalny oferowany poziom jakości Usługi Telefonicznej wynosi 90%.
4. Minimalny oferowany poziom jakości Usługi Telewizyjnej wynosi 90%.
5. Wstępne przyłączenie do Sieci następuje w terminie do 7 dni od zawarcia Umowy
Abonenckiej.
6. Ograniczenia w dostępie lub korzystaniu z Usług i aplikacji mogą wynikać z:
1. rodzaju wykorzystywanego Urządzenia Końcowego i jego oprogramowania,
2. warunków transmisji w miejscu korzystania z usług lub aplikacji przez Abonenta,
3. warunków dostępu lub korzystania z usług i aplikacji określonych przez Dostawcę Usług,
4. decyzji dostawców usług i aplikacji w sieciach innych operatorów, z których Abonent
korzysta, dotyczących warunków dostępu lub korzystania z usług i aplikacji,
5. środków technicznych podejmowanych przez Dostawcę Usług w celu zapewnienia
bezpieczeństwa i integralności Sieci oraz usług,
6. skorzystania przez Dostawcę Usług z uprawnień do rozwiązania Umowy Abonenckiej ze
skutkiem natychmiastowym, na zasadach określonych w Umowie Abonenckiej,
7. wielokrotnego wprowadzenia przez Abonenta niepoprawnego Kodu PIN lub Kodu PUK na
Karcie SIM,
8. niepoprawnych informacji dostarczonych Abonentowi przez Dostawcę Usług.
7. Dostawca Usług jest uprawniony do podejmowania następujących działań w związku z
przypadkami naruszenia bezpieczeństwa lub integralności Sieci i Usług:
1. usunięcia komunikatu, który zagraża bezpieczeństwu lub integralności Sieci i Usług,
2. przerwania lub ograniczenia świadczenia Usług na Zakończeniu Sieci, z którego następuje
wysyłanie komunikatów zagrażających bezpieczeństwu Sieci lub Usług,
3. rozwiązania Umowy Abonenckiej ze skutkiem natychmiastowym,
4. zawiadomienia właściwych organów i służb.
8. Informacje o zagrożeniach związanych z Usługami, w tym o sposobach ochrony
bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych, są zamieszczone na Stronie WWW.
Dział IX
ZAKRES USŁUG SERWISOWYCH
1. Dostawca Usług świadczy usługi serwisowe polegające na:
1. monitoringu oraz dokonywaniu okresowych przeglądów Sieci,
2. podejmowaniu działań mających na celu zabezpieczenie Sieci przed dostępem osób
nieupoważnionych,
3. telefonicznym wsparciu technicznym Abonenta w zakresie konfiguracji i instalacji Sprzętu, w
tym Zakończenia Sieci,
4. reagowaniu na zgłoszenia usterek dokonywane przez Abonenta,
5. dokonywaniu odbioru Sprzętu z Lokalu w przypadkach określonych w Regulaminie.
2. Zasady płatności z tytułu usług serwisowych określa Cennik, przy czym Abonent
zobowiązany jest do zwrotu kosztów usług serwisowych podejmowanych z przyczyn
leżących po stronie Abonenta oraz z tytułu bezpodstawnego wezwania serwisanta.
3. Dostawca Usług zobowiązuje się do podjęcia działań w celu usunięcia awarii oraz usterek w
możliwie najkrótszym czasie.
4. W przypadku konieczności wykonania usług serwisowych w Lokalu, Abonent zobowiązany
jest udostępnić go przedstawicielowi Dostawcy Usług w terminie z nim uzgodnionym,
umożliwiającym niezwłocznie przeprowadzenie tych prac.
5. Abonent zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Dostawcy Usług o stwierdzonych
awariach i usterkach Sieci.
6. Abonent może skontaktować się z Dostawcą Usług w celu skorzystania z usług serwisowych
za pośrednictwem następujących kanałów kontaktowych:
1. pod numerami telefonu 508 153 474 , 17 22 18 991 w godzinach pracy Dostawcy usług
wskazanych na stronie WWW,
2. za pośrednictwem formularza kontaktowego udostępnionego na Stronie WWW.
DZIAŁ X
ODPOWIEDZIALNOŚĆ DOSTAWCY USŁUG Z TYTUŁU NIEWYKONANIA
LUB NIENALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY ABONENCKIEJ.
1. Dostawca Usług odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług na zasadach
określonych w Ustawie oraz Kodeksie Cywilnym.
2. Dostawca Usług nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli za niewykonanie lub nienależyte
wykonanie Usług wynikało z przyczyn leżących po stronie Abonenta, w szczególności
nieprzestrzegania przez Abonenta postanowień Umowy lub Regulaminu, działania Abonenta
niezgodnego z prawem albo nastąpiło na skutek zdarzenia o charakterze siły wyższej.
3. Odpowiedzialność Dostawcy Usług nie obejmuje korzyści utraconych przez Abonenta nie
będącego Konsumentem.
4. Za każdy dzień, w którym wystąpiła przerwa w świadczeniu Usługi lub nie został osiągnięty
określony w Umowie Abonenckiej poziom jakości świadczonej Usługi, Abonentowi
przysługuje prawo do odszkodowania w wysokości 1/30 Opłaty Abonamentowej
przysługującej Dostawcy Usług z tytułu Usługi, której dotyczy nienależyte wykonanie
Umowy Abonenckiej.
5. W przypadku niedotrzymania przez Dostawcę Usług terminu rozpoczęcia świadczenia
Usługi, przewidzianego w Umowie Abonenckiej, Abonentowi przysługuje odszkodowanieza
każdy dzień opóźnienia, w wysokości 1/30 przewidzianej w Umowie Abonenckiej Opłaty
Abonamentowej przysługującej Dostawcy Usług z tytułu tej Usługi.
6. Do okresu, za który Abonentowi przysługuje odszkodowanie, nie wlicza się czasu, w którym
usunięcie przyczyny niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Abonenckiej nie
było możliwe z przyczyn leżących po stronie Abonenta
7. W przypadku niedotrzymania przez Dostawcę usług terminu, o którym mowa w Dziale VI
ust. 6, Abonentowi przysługuje od dotychczasowego dostawcy usług jednorazowe
odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych liczonej
według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, chyba że brak możliwości
realizacji przeniesienia numeru nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu, o którym
mowa w art. 78 ust. 4 Ustawy.
8. W przypadku przeniesienia numeru bez zgody Abonenta, za każdy dzień od dnia aktywacji
numeru w nowej sieci Abonentowi przysługuje od nowego dostawcy usług jednorazowe
odszkodowanie w wysokości 1/2 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z
ostatnich trzech okresów rozliczeniowych.
9. Kwotę odszkodowania, o którym mowa w ust. 7 i 8, oblicza się na podstawie liczby dni, które
upłyną do dnia przeniesienia numeru w przypadku, o którym mowa w ust. 7 lub aktywacji
numeru w sieci dotychczasowego dostawcy usług lub uzyskania zgody abonenta na aktywację
numeru w sieci nowego dostawcy w przypadku, o którym mowa w ust. 8.
10. W sytuacji określonej w ust. 4-5 oraz 7-9 Abonent uprawniony jest do żądania odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych, wynikających z przepisów Kodeksu Cywilnego
11. .Przyznanie odszkodowania następuje na podstawie reklamacji złożonej przez Abonenta w
trybie określonym w Dziale X Regulaminu.
DZIAŁ XI
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
1. Abonent może składać reklamację z powodu niedotrzymania z winy Dostawcy usług
określonego w Umowie abonenckiej terminu rozpoczęcia świadczenia Usług, niewykonania
lub nienależytego wykonania Usługi, nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu
świadczenia usługi telekomunikacyjnej.
2. Reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu
rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu Usługi, lub od dnia, w
którym Usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana, lub od dnia
doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia
Usługi.
3. Reklamację złożoną po upływie terminu, o którym mowa w ustępie poprzedzającym
pozostawia się bez rozpoznania, o czym jednostka Dostawcy usług rozpatrująca reklamację
niezwłocznie powiadamia Abonenta.
4. Reklamacja może być złożona w siedzibie Dostawcy usług lub w każdej innej jednostce
obsługującej Abonentów Dostawcy usług („Lokal Dostawcy usług“). Reklamacja może być
złożona:
a. w formie pisemnej - osobiście podczas wizyty Abonenta Lokalu Dostawcy usług, albo
przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo
pocztowe (Dz. U. poz. 1529),
b. ustnie - telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty Abonenta w Lokalu
Dostawcy usług
c. w formie elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej poprzez adres
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
5. Reklamacja powinna zawierać:
a. imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby Abonenta,
b. określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu;
c. przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
d. przydzielony Abonentowi numer, którego dotyczy reklamacja, numer ewidencyjny nadany
Abonentowi przez Dostawcę usług lub adres Lokalu,
e. datę złożenia wniosku o zawarcie Umowy - w przypadku reklamacji, o której mowa w ust. 1
pkt a,
f. datę zawarcia Umowy abonenckiej i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia Usługi
- w przypadku reklamacji, o której mowa w ust. 1 pkt b,
g. wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności wynikających z Umowy lub z
przepisów prawa - w przypadku gdy Abonent żąda ich wypłaty,
h. numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności
albo wniosek o zaliczenie ich na poczet przyszłych płatności - w przypadku, o którym mowa
w pkt g,
i. podpis Abonenta - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
6. W przypadku gdy reklamacja złożona przez Abonenta ustnie albo w formie pisemnej
osobiście podczas wizyty Abonenta w Lokalu Dostawcy usług, nie spełnia warunków
określonych w ust. 5, upoważniona osoba reprezentująca Dostawcę usług, przyjmując
reklamację, jest obowiązana, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia
reklamacji, do poinformowania Abonenta o konieczności jej niezwłocznego uzupełnienia z
pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji spowoduje pozostawienie reklamacji bez
rozpoznania. Reklamacje nieuzupełnione pozostawia się bez rozpoznania.
7. W przypadku gdy reklamacja złożona w sposób inny niż wskazany w ust. 1 nie spełnia
warunków określonych w ust. 5, jednostka Dostawcy usług rozpatrująca reklamację, o ile
uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, niezwłocznie wzywa
Abonenta do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7 dni, i zakres tego
uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje
pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego
terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
8. Jeżeli w reklamacji nie została określona kwota, o której mowa w ust. 5 pkt g, a prawo do
odszkodowania lub zwrotu innej należności oraz kwota tego odszkodowania lub zwrotu nie
budzi wątpliwości, jednostka Dostawcy usług rozpatrująca reklamację traktuje reklamację tak,
jakby kwota ta była określona.
9. W przypadku złożenia reklamacji osobiście przez Abonenta w Lokalu Dostawcy usług, ustnie
albo w formie pisemnej, upoważniona osoba reprezentująca Dostawcę usług, przyjmująca
reklamację, niezwłocznie potwierdza jej przyjęcie.
10. W przypadku złożenia reklamacji w formie pisemnej przesyłką pocztową, telefonicznie albo
w formie elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, Dostawca
usług w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji potwierdza jej przyjęcie.
11. Potwierdzenie przyjęcia reklamacji wskazuje dzień złożenia reklamacji oraz zawiera nazwę,
adres i numer telefonu jednostki Dostawcy usług rozpatrującej reklamację. Potwierdzenia, o
którym mowa w zdaniu pierwszym nie stosuje się w przypadku udzielenia odpowiedzi na
reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
12. Jednostka Dostawcy usług rozpatrująca reklamację, udziela odpowiedzi na reklamację w
terminie 30 dni od dnia jej złożenia.
13. Odpowiedź na reklamację zawiera:
a. nazwę jednostki Dostawcy usług rozpatrującej reklamację,
b. informację o dniu złożenia reklamacji,
c. rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,
d. w przypadku przyznania odszkodowania lub zwrotu innej należności - określenie wysokości
kwoty i terminu jego wypłaty lub zwrotu albo wskazanie, że kwota odszkodowania lub innej
należności zostanie zaliczona na poczet przyszłych płatności, zgodnie z wnioskiem Abonenta,
o którym mowa w ust. 5 pkt h,
e. pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń
w postępowaniu sądowym, a dodatkowo, w przypadku gdy Abonentem jest konsument, o
prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniach, o których mowa w art. 109 i art. 110
Ustawy,
f. dane identyfikujące upoważnionego pracownika reprezentującego Dostawcę usług, z
podaniem jego imienia, nazwiska oraz zajmowanego stanowiska,
14. W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację
powinna:
a. dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne;
b. zostać doręczona Abonentowi przesyłką poleconą - w przypadku gdy odpowiedź na
reklamację jest udzielana na papierze.
15. Dostawca usług potwierdza przyjęcie reklamacji oraz udziela odpowiedzi na reklamację na
papierze. Postanowienia tego nie stosuje się w przypadku złożenia reklamacji w formie
elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. W takim przypadku
Dostawca usług potwierdza przyjęcie reklamacji oraz udziela odpowiedzi na reklamację w
formie elektronicznej na wskazany w tym celu adres poczty elektronicznej albo z
wykorzystaniem innego, wskazanego przez Abonenta środka komunikacji elektronicznej.
Jeżeli Abonent nie wskaże adresu poczty elektronicznej albo innego środka komunikacji
elektronicznej, Dostawca usług potwierdza przyjęcie reklamacji oraz udziela odpowiedzi na
reklamację na adres poczty elektronicznej, z którego reklamacja została wysłana, albo z
wykorzystaniem środka komunikacji elektronicznej użytego przez Abonenta do złożenia
reklamacji.
16. Za zgodą Abonenta, wyrażoną w reklamacji, w Umowie abonenckiej lub w odrębnym
oświadczeniu, Dostawca usług potwierdza przyjęcie reklamacji oraz udziela odpowiedzi na
reklamację w formie elektronicznej na wskazany w tym celu adres poczty elektronicznej albo
z wykorzystaniem innego, wskazanego przez Abonenta środka komunikacji elektronicznej.
Przepis art. 174 Ustawy stosuje się.
17. Posłużenie się innym środkiem komunikacji elektronicznej, o którym mowa w ust. 15 i 16,
jest dopuszczalne, jeżeli przekazane w ten sposób potwierdzenie przyjęcia reklamacji oraz
odpowiedź na reklamację spełniają wymogi, o których mowa odpowiednio w ust. 11 oraz ust.
13 i 14 pkt a, a postać i forma potwierdzenia przyjęcia reklamacji oraz odpowiedzi na
reklamację umożliwia Abonentowi ich zapisanie, przechowywanie i odtwarzanie w zwykłym
toku czynności.
18. Jeżeli wysłana przez Dostawcę usług odpowiedź na reklamację nie została doręczona
Abonentowi, Dostawca usług, na żądanie Abonenta wyrażone w sposób określony w ust. 4,
niezwłocznie przekazuje ponownie tę odpowiedź, jej duplikat lub kopię.
19. Abonent, w porozumieniu z Dostawcą usług, określa sposób, formę i postać, w jakiej
odpowiedź na reklamację, jej duplikat lub kopia, o których mowa w ustępie poprzedzającym
ma zostać przekazana. Na żądanie Abonenta, w przypadku odmowy uznania reklamacji w
całości lub części, Dostawca usług ponownie przekazuje odpowiedź na reklamację, jej
duplikat lub kopię przesyłką poleconą, bez względu na formę, w jakiej pierwotnie została
wysłana odpowiedź na reklamację.
20. Dostawca usług nie jest obowiązany do ponownego przekazania Abonentowi odpowiedzi na
reklamację, jej duplikatu lub kopii, jeżeli z okoliczności danej sprawy jednoznacznie wynika,
że odpowiedź na reklamację została doręczona Abonentowi
21. Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego Abonent uprawniony jest do skierowania
sprawy na drogę sądową. Zamawiający lub Abonent będący Konsumentem jest uprawniony
do dochodzenia roszczeń w postępowaniu mediacyjnym prowadzonym przez Prezesa Urzędu
Komunikacji Elektronicznej lub przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi przy
Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, o których mowa w art. 109 i 110 Ustawy.
DZIAŁ XII
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH ORAZ TAJEMNICA TELEKOMUNIKACYJNA
1. Dane osobowe Abonenta przetwarzane są w zakresie niezbędnym do wykonania Umowy
Abonenckiej lub podjęcia na żądanie Zamawiającego działań przed jej zawarciem,marketingu
bezpośredniego własnych produktów lub usług Dostawcy Usług oraz dochodzenia roszczeń z
tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. W zakresie określonym w przepisach prawa
dane osobowe mogą być przekazywane i udostępniane uprawnionym osobom, organom lub
sądom, w tym w celu dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
2. Podanie danych osobowych przez Abonenta jest dobrowolne. Abonentowi przysługuje prawo
wglądu do własnych danych osobowych i ich poprawiania.
3. Dostawca Usług, świadcząc Usługi, przestrzega tajemnicy telekomunikacyjnej, obejmującej
m.in. dane dotyczące Abonenta, treść indywidualnych komunikatów oraz dane transmisyjne.
4. Dane transmisyjne oraz inne dane Abonenta przetwarzane są dla celów zarządzania ruchem
Sieci oraz przekazywania w niej komunikatów, obsługi abonentów oraz naliczenia opłat
należnych z tytułu świadczenia Usług
5. Abonent ma możliwość wpływu na zakres przetwarzania danych transmisyjnych i innych
danych jego dotyczących poprzez udzielenie (wycofanie) zgody na przetwarzanie tych
danych, w przypadku, gdy dane są przetwarzane na podstawie zgody Abonenta.
6. Dla celów marketingu Usług Dostawca Usług przetwarza dane transmisyjne obejmujące adres
i telefon kontaktowy.
7. Dostawca Usług będzie przetwarzał dane transmisyjne w okresie obowiązywania Umowy
Abonenckiej, a po jej zakończeniu w okresie dochodzenia roszczeń, nie później niż do czasu
ich przedawnienia, lub wykonywania zadań przewidzianych w przepisach prawa.
DZIAŁ XIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych Umową Abonencką, Regulaminem, Cennikiem oraz
odrębnymi regulaminami usług dodatkowych mają zastosowanie odpowiednie przepisy
prawa, w szczególności Ustawy oraz Kodeksu cywilnego.
2. W trakcie trwania Umowy Abonenckiej Abonent obowiązany jest do niezwłocznego
powiadomienia Dostawcy Usług o każdej zmianie adresu lub innych danych identyfikujących
Abonenta zawartych w Umowie Abonenckiej,
3. Dostawca Usług zastrzega sobie prawo do rejestrowania rozmów telefonicznych
prowadzonych przez Abonenta z Dostawcą Usług, w celu utrwalenia jego wniosków oraz
oświadczeń.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 02.02.2015r.