Poseł Wiesław Rygiel zwrócił się do Katarzyny Hall – Minister Edukacji Narodowej, w sprawie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych placówkach oświatowych. Interpelację złożył w związku z wejściem w życie nowych przepisów regulujących tę kwestię. Do posła Rygla zwróciły się zaniepokojone środowiska związane z oświatą, wedle których do nadchodzących zmian nie są przygotowani pracownicy ani przedszkoli, ani szkół. Co więcej przepisy nie zobowiązują samorządów do wsparcia finansowego placówek oświatowych w przypadku zatrudniania specjalistów, np. logopedów, psychologów, terapeutów czy organizowania zajęć dodatkowych dla uczniów wymagających pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 

Dnia 11 sierpnia br. poseł Rygiel otrzymał – za pośrednictwem Grzegorza Schetyny Marszałka Sejmu – odpowiedź od Mirosława Sielatyckiego, podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych. Ministerstwo poinformowało, że samorządy mogą pozyskać dodatkowe wsparcie na likwidacje barier architektonicznych w placówkach oświatowych, które utrudniają funkcjonowanie osobom niepełnosprawnym. Ponadto ministerstwo uruchomiło szereg projektów, służących przygotowaniu kadry z zakresu organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przeprowadzono spotkania i szkolenia dla dyrektorów, nauczycieli oraz pracowników szkół i przedszkoli. Opracowano materiały dydaktyczne pomocne w realizacji kształcenia i wychowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uruchomiono platformę informacyjno-komunikacyjną poświęconą proponowanym zmianom. Przygotowano także program, którego celem jest wspomaganie szkoły i nauczycieli w rozpoznawaniu potrzeb uczniów oraz doposażeniu szkoły w niezbędne pomoce dydaktyczne.